Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke skridt kan man foretage , hvis B2B fra Holland ikke leverer og holder på penge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke muligheder har man, hvis leverandøren pludselig kræver (efter modtagelse af penge for varen) en ekstra transport forsikring på 3000€, som køberen ikke vil betale (lugter af fusk)? 

Han vil ikke levere (værdi: 8000€). Har stoppet kommunikationen, tager ikke telefonen. Har et ok VAT nummer.

Køberen har desværre forudbetalt med bankoverførsel.

Firma er i Holland, betalt til en irsk bank: BANK NAME : PREPAID FINANCIAL SERVICE LIMITED 

Kan man forespørge der, eller er det kun politi/advokat, som sidste udvej?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan forespørge den irske bank, men tvivler stærkt på den kan gøre noget ved den bankoverførsel og så er der kun advokatvejen tilbage (tror ikke politi heller tager den faktisk - da den næppe ses som del af alm svindel, men som en forretningsuenighed - som sikkert er helt urimelig mod køber, hvis det først fremkommer efter handlen - men det hjælper jo ikke før man se, om det er en sag værd. til 8000 euro kan man vel gå langt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hollansk firma og irsk bank samt ekstra betaling, det lugter langt væk af svindel.  en transportforsikring på 3.000 € er jo helt absurd. 

Start med at kontakte den danske ambassades handelafdeling i Holland, de burde kunne hjælpe dig videre , alternativt prøv den Hollandske (Nederlandene ) i Danmark.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)