Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hobbykunst som privatperson

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg søger vejledning omkring salg af hobbykunst som privatperson - til privatpersoner.

Jeg har for nyligt oprettet en PMV, da jeg gerne ville sælge hobbykunst. Salget er meget begrænset og blot på hobbyplan, da tanken er at salget blot skal dægge køb af materialer så jeg kan udvide min hobby. Efter at have oprettet virksomheden og fået et CVR-nummer kontaktede jeg banken for at få en NemKonto til virksomheden. Her finder jeg ud af at alle banker kræver at man opretter en erhvervskonto, hvilket er forbundet på månedlige gebyrer og et par tusinde kroner i oprettelse. Dette fjerner hele mit incitament til at have en virksomhed på ”hobbyplan”, da der nu er faste udgifter.

Vil det være muligt at droppe CPR nummeret og lukke virksomheden for derefter at sælge som privatperson? Hvilke forhold skal man da være opmærksom på, udover indberetning af overskud til skat?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

CarolineDA:
Vil det være muligt at droppe CPR nummeret og lukke virksomheden for derefter at sælge som privatperson? Hvilke forhold skal man da være opmærksom på, udover indberetning af overskud til skat?
ja det vil det normalt - men derfor kan banken stadigt godt sige nej til at du driver noget erhvervsmæssigt (uanset du kalder det hobby) fra en personlig konto - hvis de ser den type transaktioner. Synes det kan være småligt, men sådan er det - og jo med den ret - at de er overfor hårde krav til "kend din kunde" og "hvidvask kontrol" og derfor ikke vil sammenblanding af hobby erhverv og privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)