Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS fragt med eller uden moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker lige hjælp til ovenstående emne.

Hos OK+ får jeg en kvittering med momsspecifikation.

Hos en anden pakkeshop, fik jeg en bon hvor der ikke var specificeret moms. Jeg gjorde indsigelser og fik svaret: "Det er GLS, der har sagt det er sådan". Og kunne ikke få en anden bon.

Jeg ringede til GLS og fik ligeledes et underligt svar: "Pakkeshops henvender sig kun til private!". ØHHH, nå.

Det vil sige, at jeg skal tage til OK+ for at få momsfradrag for ved den anden kæde, der også er pakkeshop kan ikke?

Jeg har læst mig til at: "Fragt med DHL, GLS, UPS og lignende er der pålagt moms". Altså at pakke shoppen skal lave en bon, hvor moms er specificeret. Ellers laver de jo manglende momsindberetning - eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57

Når der er moms på, så skal moms fremgå af bon - enten normalt separat - eller ved tekst om at prisen inkluderer 25% moms - uanset hvad GLS måtte mene og sige og uanset de mener det kun er private som handler. Jeg vidste ikke at man skulle betale for at hente GLS pakker i en pakkeshop - jeg troede det altid var del af prisen = man har betalt ved købet og fået kvitteringen der - men betaler man - har man ret til bon med momsangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 14:29

Hej John

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
Når der er moms på, så skal moms fremgå af bon - enten normalt separat - eller ved tekst om at prisen inkluderer 25% moms - uanset hvad GLS måtte mene og sige og uanset de mener det kun er private som handler. Jeg vidste ikke at man skulle betale for at hente GLS pakker i en pakkeshop - jeg troede det altid var del af prisen = man har betalt ved købet og fået kvitteringen der - men betaler man - har man ret til bon med momsangivelse

Der er tale om indlevering af pakker i shop, hvor jeg køber en label. Alle andre steder, hvor jeg har indleveret er der specifikation af moms på bon-

Jeg vil tage en snak med købmanden, således også at dennes indberetninger bliver korrekte.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)