Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til USA fra Danmark - told/moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu har en webshop og firma i Danmark, og jeg sælger plakater - som laves i Danmark og sendes til USA - hvad så med told og moms?

Jeg har prøvet at søge mig frem til svaret men synes ikke rigtigt jeg har fundet sikre svar.

Skal jeg pålægge dansk moms ved salg til USA?

Kommer der noget told på - eller andre omkostninger ved salget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Jensen:

Hvis jeg nu har en webshop og firma i Danmark, og jeg sælger plakater - som laves i Danmark og sendes til USA - hvad så med told og moms?

Jeg har prøvet at søge mig frem til svaret men synes ikke rigtigt jeg har fundet sikre svar.

Skal jeg pålægge dansk moms ved salg til USA?

Kommer der noget told på - eller andre omkostninger ved salget?

nej du skal ikke lægge moms på - Når varen ankommer til USA vil told der - lægge told, gebyr og evt local VAT på og det skal være på den pris din kunde betaler dig - og det er din kunde der skal betale det for at få udleveret varen - så de bruger f.eks din faktura til kunden +/inkl  fragt - Det bør din kunde være klar over, når denne køber fra uden for USA

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar, John - både her og mange andre steder. :) Når jeg googler danske "forretnings-ting", så kommer der ofte svar op fra dig - og altid gode og saglige. Det vil jeg gerne sige dig tak for.

Mht. min udfordring, så har jeg gravet videre og det ser ud som om duty ikke er relevant når produktet er under 800USD og man sender til privatpersoner. Der er undtagelser for nogle typer produkter, men ikke relevant for mig (printede produkter).

Nu prøver jeg at lave et par salg og tester at det virker i praksis uden grimme overraskelser. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have klar besked mht. told og eksport til USA kan du få gratis hjælp hos The trade Council under udenrigsministeriet, deres toldteknikere er super kompetente og kan svare dig på alt mht. told og eksport.   ttps://um.dk/en/tradecouncil/

Husk i øvrigt at du skal være eksportør registreret hos SKAT.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)