Sagen er den, at jeg har fået en del penge ind fra mit hobby projekt de seneste par år, men jeg har ikke betalt skat, da jeg aldrig har tjent over frikortet, men jeg har derimod omsat for mere. Jeg har nemlig haft en del udgifter til at få mine gevinster, men jeg har ikke lavet regnskab eller bogført noget, samt næsten alle udgifter, har jeg ikke en faktura på. Kan jeg risikere, at skat nu kræver penge fra alle mine indtægter? Det er flere år tilbage, og jeg har ikke set eller hørt noget endnu. Venlig hilsen. :) |
ja selvfølgeligt kan du det. Driver man noget for at tjene penge - helt uanset man kalder det hobbyprojekt, skal man føre regnskab og angive sit resultat til skat og gør man ikke det, så kan man dels få en stor momsbod+moms ansat af skat + skat af en anslået indtægt hvor udgifter uden dokumentation nok ikke vil kunne brugesandres3782:Kan jeg risikere, at skat nu kræver penge fra alle mine indtægter? Det er flere år tilbage, og jeg har ikke set eller hørt noget endnu.
Den med frikortet er også gal - da der jo er 8% am bidrag af alt overskud, også omfattet af frikort
vh John Hannover