Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af EU og Verden freelancere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Azimo, 

Jeg ville lige høre om nogen kunde være behjælpelig omkring bogføring af freelancere. Vi er en dansk registreret kreativ virksomhed der 99% af tiden arbejder på kundeopgaver i Europa og Verden, og får hjælp af freelancere (motion graphics, video, photo, grafisk design) til udgaver i EU og verden. 

Disse freelancere betales idag via Western Union, TransferWise, Azimo, PayPal og Direct Bank Transfer.

Omkring bogføring:

1. Registreres som B-honorar i Dinero?

2. Skal der laves noget mere - i.e registration hos skat.dk?

Omkring betaling, er der nogen som ved om man kan:

1. Betale freelancer A via bank transfer til en bank konto eller PayPal konto der ikke er i denne freelancers navn? (feks en ven af ham)

2. Betale freelancer i BitCoin eller lignende?

Mange tak og rigtig god søndag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ida:

Kære Azimo, 

Jeg ville lige høre om nogen kunde være behjælpelig omkring bogføring af freelancere. Vi er en dansk registreret kreativ virksomhed der 99% af tiden arbejder på kundeopgaver i Europa og Verden, og får hjælp af freelancere (motion graphics, video, photo, grafisk design) til udgaver i EU og verden. 

Disse freelancere betales idag via Western Union, TransferWise, Azimo, PayPal og Direct Bank Transfer.

Omkring bogføring:

1. Registreres som B-honorar i Dinero?

2. Skal der laves noget mere - i.e registration hos skat.dk?

Omkring betaling, er der nogen som ved om man kan:

1. Betale freelancer A via bank transfer til en bank konto eller PayPal konto der ikke er i denne freelancers navn? (feks en ven af ham)

2. Betale freelancer i BitCoin eller lignende?

Mange tak og rigtig god søndag!

første ? 2 - Ja det skal angives som honorar i SKAT - hvor I vælger person uden CPR og skal angive navn, adresse + fødselsdato år på modtageren (ellers vil det være sort betaling uden fradrag - helt specielt også ud fra dine næste spørgmål)

Betaling 1: Ikke som sådan jeres store problem - dog kan I risikere at få problem ved en hvidvaskkontrol da der jo kan være tale om betaling til ukendte forbrydere så det ville jeg aldrig godkende fra en ansat

betaling 2 BTC kan ikke bogføres og veksling til dem vil ofte ses som en privat hævning - hvilket ikke er slemt i personlig virksomhed, men kunne være ulovligt aktionærlån i selskabsform
Igen MÅSKE risiko for medvirken til hvidvask men - I har jo angivet modtagers navn i skat - og hvad skal så vil mene ved en kontrol om betaling til helt andre personer og i BTC er ikke let at sige, men det kunne jo lugte useriøst 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, god søndag til dig og rigtig mange tak for svar! 

Angående punkt nummer 1) så var spørgsmålet om det er rigtig bogført at registrere disse betalingerne til freelancere som "b-honorarer" købt i EU / verden i Dinero eller om de skal registreres som en anden omkostning?

Og rigtig mange tak for dine svar omkring de andre spørgsmål. Det giver mening! Tak!

Kh, 
Ida

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  må være OK med honorar B - som jeg dog hellere ville have til danske - men der er ikke noget i vejen med den. Jeg kan ikke kontoplanen i hovedet for alle programmer - et alternativ kunne hedde fremmedarbejde - men brug helt roligt den du foreslår - bare du indberetter korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, mange tak John! 

Hav en rigtig god dag!

Ida

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)