Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af DKKR til tysk bank

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder med en udfordring, jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe med.

Jeg har en hel del penge til gode, som kunderne ikke kan betale, da banken i Tyskland ikke modtager DKKR?

Jeg har korresponderet med banken og fik at vide at TransferWise er løsningen. Når jeg ser på bankens hjemmeside, så er TransferWise tilknyttet firmakonti. Men jeg kan ikke finde denne funktion, når jeg logger ind.

Via TW kan jeg heller ikke finde funktionen, hvor jeg kan tilknytte min tyske bankkonto.

Er der andre, der har løst denne udfordring, så vil jeg blive glad og give et par flasker vin for hjælpen.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunderne kan overføre i Euro. Det er gratis fra Danmark, kun omregning af valuta. Det er billigere end TW.

Bankene i modtagerlande tager alle jo næsten valuta imod, de omregner det bare til lokalvaluta med det samme + gebyr.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo

Tak for svaret.

Mine fakturaer er i DKKR og banken modtager kun i €??

Det samme gælder Covid-19 kompensation, der har været undervejs i 7 måneder. Nemkonto har godkendt konto med IBAN, men ES siger NEJ

Det skal være i DKKR?

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en Revolut konto. De kan modtage penge i DKK, veksle dem til Euro, og sende dem videre med almindelig bankoverførsel.

I modsætning til Transferwise kan Revolut også tilknyttes som NemKonto, så du vil kunne få din kompensation udbetalt og så sende den videre til den tyske bank bagefter.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input.

Jeg kan se at Revolut ikke er i høj kurs.

Så den takker jeg nej til.

Jeg må tage den med TW imorgen.  Hvordan jeg tilknytter min konto dertil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Jeg må tage den med TW imorgen.  Hvordan jeg tilknytter min konto dertil.
ja det skal du bestemt kunne  - N 26 som jeg mener du bruger - har jo transferwise connection - hvis ikke din kunde kan overføre Euro direkte til din tyske bank - hvilket er lidt underligt, at en tysk bank ikke skulle tage imod euro - og alle danske kan overføre i euro

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Mine fakturaer er i DKKR og banken modtager kun i €??

Det samme gælder Covid-19 kompensation, der har været undervejs i 7 måneder. Nemkonto har godkendt konto med IBAN, men ES siger NEJ

Det skal være i DKKR?

Igen, alle banker i Europa modtager DKK, det bliver bare omregnet på selve dagen til Euro.

Lad dog danskerne betale med Euro, det er gratis! Du kan jo anføre begge valuta på fakturaen.

Kompensation? Jeg tror ikke at ES sender kompensation til en udenlandsk konto, hvor de kan se DE på IBAN.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap

Måske du bare skulle få dig en dansk konto ;-)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Igen, alle banker i Europa modtager DKK

Ikke den jeg har. Der er 6 kunder, der har modtaget faktura efter jeg konto der, der ikke kan få lov at overføre.

Jeg har lavet en TW aftale.

Amadeo:
Kompensation? Jeg tror ikke at ES sender kompensation til en udenlandsk konto, hvor de kan se DE på IBAN.

Det kan de godt, når Nemkonto har været ind over

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Måske du bare skulle få dig en dansk konto ;-)

Husk, at der skal betales optil kr. 10.000 for at bankerne gider at se på det. Derfor ingen dansk bank hertil

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)