Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investere i ejendom - Gæld?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et spørgsmål ang. ejendomsinvestering
Jeg har i løbet af et par år sparet ca. 600.000 sammen, hvilket bare står på kontoen(og dermed ikke ude og arbejde for mig).
Men jeg lidt i et dilemma: Jeg overvejer at investere i lejligheder/huse for at leje dem ud(for at få en passiv indtægt og muligvis prisstigninger på ejendommene på længere sigt). Men jeg ved, at min kæreste og jeg inden for 2-3 år nok skal købe et hus, der nok ca. kommer til at koste 4-5 mio(her skal jeg nok også penge nok til at betale banklånet af), hvilket leder til spørgsmålet: Hvordan står jeg stillet, hvis jeg skal låne ca. 4 mio. og jeg samtidigt har lånt penge til at finansierer købet af udlejningsejendomme? Gør det, det ikke vanskeligere at låne til mit eget hus? Eller er det næsten det samme såfremt, at man har lejere i sine ejendomme?

Vh
Den knap så kloge Finansfyr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det vil alt andet lig, gøre det mere problematisk at købe hus til 4-5 mio hvis du er belånt i forvejen i udlejningsprojekt. Det ville i alle fald kræve meget lange lejekontrakter uden opsigelse og meget sikker økonomi i projektet. Jeg ville nok hellere have de 600 t som udbetaling. Om de så skal stå ti måske negativ rente i et par er måske usikkert - men det er aktier jo også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke allerede har erfaring med investering i ejendomme, så er 2-3 år meget kort horisont. Det er ikke en naturlov at ejendomspriser stiger.

Hvis du ikke kan leve med negativ rente i 2-3 år, så sæt penge i aktier, vælg nogle index eller investeringsforeninger, hvis du ikke er en haj til aktier allerede.

Jeg kan også reklamere for nogle bekendte, der formidler lån på 6-18 mdrs. varighed, med en typisk forrentning på 6 % p.a.

Jeg er selv i ejendomme gennem 20 år og det er en passende horisont, gerne længere..

Din belåning i en erhvervsejendom, vil påvirke dit belåning til privat bolig, der er noget der hedder gældsfaktor.

 

Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar :D

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)