Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At handle med hobbyvirksomheder / private og sælge til private forbrugere

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 29
Fra  Davivo Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et koncept i gang, hvor jeg leverer friske lokale frugter, grøntsager og delikatesser på abonnement

Jeg er momsregistreret og også godkendt af fødevarestyrelsen + hvad det ellers kræver og det samme er mine nuværende leverandører af frugt og grønt.

Mit spørgsmål er i retning af delikatesser, hvordan er det nu lige det er med reglerne herom.

Må jeg f.eks. købe honning, æblemost osv. fra en hobbyvirksomhed, eller private og så sælge til forbrugere? Kræver det blot at jeg selv er godkendt, eller hvilke krav er der herom? 

Tak :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok meget tvivlsom om du må det, da fødevaresikkerheden kan komme i fare. Prøv at spørg hos fødevarestyrelsen.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 29
Fra  Davivo Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Er det kun Fødevarestyrelsen du tænker er problemet, eller er der også en udfordring rent skattemæssigt? Jeg skal vel stadig have fakturaer på det hele? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en skatteudfordring når du blot har kvittering på handlen med identifikation af sælger og vare

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
når du blot har kvittering på handlen med identifikation af sælger og vare

Det skal man nok ikke lige forvente at en hobbysælger vil give - for de fleste handler det vist om sorte penge ;-

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
når du blot har kvittering på handlen med identifikation af sælger og vare

Det skal man nok ikke lige forvente at en hobbysælger vil give - for de fleste handler det vist om sorte penge ;-

det er nu nok med store forskelle. Jeg kender da et par honningproducenter som i høj grad op giver alt korrekt til skat - får penge via MobilPay generelt (vel mest alm ved dørsalg idag) og en af disse, sælger da også i større partier honning til butikker - vel også med kvittering

Jeg tror en god del dørsalg foregår via MP (ser jeg jo når jeg handler æg, most, honning osv rundt omkring) og via korrekte MP aftaler og - formoder jeg - ganske ofte med korrekt regnskab som mine bekendte honning producenter (der er både en hobby og en bi-produktion med honningen faktisk)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 29
Fra  Davivo Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Da de formentlig ikke er momsregistreret, betaler jeg så bare for produktet inkl. Moms og så får en faktura på det og så er alt i orden?

Jeg fandt lige dette, så honning behøver ikke registreres, men ved dog ikke med æblemost, æg osv.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 29
Fra  Davivo Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart forlange papirer på det. Ikke noget med sorte penge her 🙂

Det er mere om de blot kan skrive en faktura til mig, eller om det kræver at de er registreret som virksomhed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Hardie Hansen:
Da de formentlig ikke er momsregistreret, betaler jeg så bare for produktet inkl. Moms og så får en faktura på det og så er alt i orden?
eh - nej så er der jo ikke moms i beløbet men ja - så betaler du bare den pris de sælger dig for - og du kan få en dags dato kvittering eller faktura fra dem for at vise sælger, vare og pris - og de skal ikke være virksomhed overhovedet - det er fuldt lovligt privat at sælge honning mm (at sælge i princip alt - moms pligt er deres ansvar når de ved de kommer på på 50 t oms. på 12 mdr)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)