Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring aufhentede pakke der er kommet retur

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan er reglerne hvis en kunde ikke har hentet en pakke i pakkeshop og den så er blevet sendt retur? Kommer den ind under reglerne om fortrydelse af køb eller kan det ikke betragtes som fortrydelse, når pakken er sendt retur fordi den ikke er blevet afhentet og hvor meget skal jeg evt. tilbagebetale?

Hvis kunden gerne vil have pakken sendt igen må jeg så opkræve for både returfragten og den nye fragt eller kun den nye fragt?

Hvis kunden ikke vil have pakken sendt igen eller ikke reagerer på min henvendelse, efter at pakken er kommet retur, hvor meget skal jeg så tilbagebetale? Hele beløbet eller må jeg modregne returfragten eller både den fragt der er betalt i første omgang og returfragten? 

Jeg har læst flere steder på nettet omkring uafhentede pakker, men syntes ikke jeg kunne finde et tydeligt svar, så håber der er nogen herinde, som kan hjælpe. 

Mvh

Kim

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver betragtet som "fortrydelse af køb". Du bør erstatte alt det, hvad kunden har betalt. Du vil få en ekstra opkrævning fra din transportfirma for returfragten.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på at hvis kunden aktivt melder tilbage at vedkommende vil bruge fortrydelsesretten, skal vedkommende selv betale for at sende pakken retur og så skal jeg refunderer hele beløbet inkl. fragten der blev betalt i forbindelse med købet.

Men hvad hvis kunden ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen og den er kommet retur. Så mener jeg at jeg må modregne returfragten og refunderer restbeløbet, men jeg syntes der er lidt forskellige holdninger på nettet omkring om man skal refunderer hele beløbet eller må modregne returfragten. Det er vel det samme som hvis man fortryder et køb og selv skal betale returfragten, eller er der andre regler når man ikke henter sin pakke i tide.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Amadeo:

Det bliver betragtet som "fortrydelse af køb". Du bør erstatte alt det, hvad kunden har betalt. Du vil få en ekstra opkrævning fra din transportfirma for returfragten.

Det mener jeg ikke er korrekt. Ved fortrydelse skal kunden betale for returfragten, uanset om dette sker ved ikke at afhente pakken.

Forbrug.dk skriver det samme:

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret-og-returret/

Men det du beskriver, gælder først, når kunden har modtaget pakken.

Hvis pakken ikke afhentes, tæller dette som fortrydelse, og kunden har krav på at få det fulde beløb retur. Her skal webshoppen eller firmaet afholde omkostningerene.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

AnyFellow:

Amadeo:

Det bliver betragtet som "fortrydelse af køb". Du bør erstatte alt det, hvad kunden har betalt. Du vil få en ekstra opkrævning fra din transportfirma for returfragten.

Det mener jeg ikke er korrekt. Ved fortrydelse skal kunden betale for returfragten, uanset om dette sker ved ikke at afhente pakken.

Forbrug.dk skriver det samme:

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret-og-returret/

Men det du beskriver, gælder først, når kunden har modtaget pakken.

Hvis pakken ikke afhentes, tæller dette som fortrydelse, og kunden har krav på at få det fulde beløb retur. Her skal webshoppen eller firmaet afholde omkostningerene.

Forbrugerstyrelsen er ikke enig. Se dette citat fra mit link:

Henter du ikke pakken inden for fristen, vil pakken som regel blive returneret til netbutikken, og du skal som udgangspunkt selv betale for returforsendelsen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Fashion-Seller:

AnyFellow:

Amadeo:

Det bliver betragtet som "fortrydelse af køb". Du bør erstatte alt det, hvad kunden har betalt. Du vil få en ekstra opkrævning fra din transportfirma for returfragten.

Det mener jeg ikke er korrekt. Ved fortrydelse skal kunden betale for returfragten, uanset om dette sker ved ikke at afhente pakken.

Forbrug.dk skriver det samme:

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret-og-returret/

Men det du beskriver, gælder først, når kunden har modtaget pakken.

Hvis pakken ikke afhentes, tæller dette som fortrydelse, og kunden har krav på at få det fulde beløb retur. Her skal webshoppen eller firmaet afholde omkostningerene.

Forbrugerstyrelsen er ikke enig. Se dette citat fra mit link:

Henter du ikke pakken inden for fristen, vil pakken som regel blive returneret til netbutikken, og du skal som udgangspunkt selv betale for returforsendelsen.

Okay de har da langt om længe gjort reglerne mere tydelige nu.

Men før man kan modregne noget, skal man jo så have en udgift til returnering. Og mange firmaer tager jo ikke et gebyr/fragtomkostning ved returnering af uafhentede pakker fra f.eks en pakkeshop eller pakkeboks. Så man kan som udgangspunkt ikke bare modregne, hvis ikke man har en udgift :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)