Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er i tvivl om hvad skal indekseres på mit website

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 20
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle, jeg har lavet et par affiliate sites og dermed i tvivl om hvad der er relevant/jeg skal lade google indeksere/crawle for at få god SEO. Jeg bruger yoast og der er så mange forskellige ting man kan få indekseret?

Forsiden skal selvfølgelig indekseres derudover har jeg også valgt at indeksere varekategorierne. Jeg har fået byttet mig frem til et par backlinks artikler og derfor er artikel siden også indekseret.

Katergorier er ikke sat til at indeksere, da varekatergorierne er blevet sat til indeksere.

Skal jeg også indeksere varene på siden.

Ville gerne have forbrugeren skulle komme ind på hjemmesiden via min forside, da de derefter nemt kunne navigere rundt på siden, Dog vil jeg gerne have bedre SEO

Har i nogle tips til hvad der er vigtigt at få indekseret og hvorfor?

På forhånd mange tak :)
Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ude i noget som ikke er sort/hvidt.

Så du kommer næppe til at få et svar som er generelt dækkende.
Det kan både afhænge af det konkrete site, men det kan også udvikle sig i takt med at du får mere indhold på siden.

Men som udgangspunkt...

Det er korrekt at indeksere forsiden og varekategorisiderne, så længe du ikke har for mange kategorisider uden unikt indhold (fx 500 ord om kategorien).

Det er også en god ide ikke at indeksere artikelkategorierne, hvis du hovedsageligt benytter artikler til at bytte links. Det samme gælder selvfølgelig tags.

Hvis du har flere varer i hver kategori eller på forsiden, så skal du nok ikke indeksere de paginerede ekstra sider, eller kanonisere dem til varekategori/forside.

Om du skal kategorisere varerne er et helt kursus i sig selv.
Hvis du har unikt indhold på varerne, og du ikke har for mange produkter,så kan det give mening, fordi du så kan ramme dem som virkelig er langt i købsrejsen, og er klar til at købe. Lander de direkte på produktet er der større chance for at du får et salg, end hvis de skal klikke sig igennem hele dit site. Men hvis man indekserer en masse produkter, som kun har de samme produkttekster som man henter fra feed'et, så får du let en masse tyndt indhold. Og det bryder Google sig ikke om. Så det sikre udgangspunkt er ikke at indeksere dem, men kan man forædle produktbeskrivelsen og der ikke er alt for mange produkter, så er det virkelig noget som kan gøre en forskel.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)