Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdan enkeltmandsvirksomhed til Aps, kan man tage opsparingen med over?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Somtek Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har  en enkeltmandsvirksomhed hvorfra jeg sælger mine konsulentydelser. Det er trods Covid-19 gået rigtig godt i år, (det er mit første år) og jeg vil derfor komme ud med et større overskud omkring 700.000. Det betyder jo at jeg kommer til at betale topskat, medmindre jeg laver en virksomhedsordning, som jeg forstår det. 

Jeg kunne godt tænke mig at skulle bruge de penge til produktudvikling, og noget produktion, det vil dog først blive i starten af næste år, i det nye regnskabsår. Det betyder grovt sagt at de 700.000 kr, bliver til 350.000 kr, inden jeg når at komme i gang med produktudvikling og produktion. 

Vil det være en fordel for mig at omlægge min enkeltmandsvirksomhed til et aps, og i samme omgang oprette et holdningselskab, hvor jeg så tager de 700.000 kr med over i, hvor jeg slipper billigere i skat, og vil det være muligt at gøre så langt inde i regnskabsåret ? 

Jeg håber i forstår mit spørgsmål, og at i kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattefri omdannelse kan kun ske 1/1-30/6 hvert år hvorved det forsættende ApS står for driften fra 1/1 men den er du ud over
VSO er stadigt muligt
Går ud fra du har en række kunder og det er egentlig selvstændig virksomhed og ikke noget skat kan mene er omlægning af løn til faktura - hvor du har problemer i enkeltmands men langt værre i ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)