Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af julegaver

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg overvejer at købe julegaver til mit personale. Hvor går grænsen for, hvad produktet må koste (og er den pris indkøbspris eller vejl. salgspris?)

På skats side junglerer man mellem 900 og 1200 kr inden, man bliver beskattet, men kan ikke gøre mig klog på det! 

Hvis jeg købe 500 enheder til værdi af 1200,- og giver til mit personale i julegave, bliver jeg/de så beskattet?

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
Hvis jeg købe 500 enheder til værdi af 1200,- og giver til mit personale i julegave, bliver jeg/de så beskattet?

Som jeg husker den - men dobbeltcheck så er grænsen 900 kr for julegave 2020 MEN HVIS der slet ikke under året er givet noget i anden personalegodesammenhæng - hvor den samlede grænse er 1200 kr - så må julegaven separat koste 1200 kr til hver ansat.

Til dig selv kun hvis du også har en række ansatte der alle får samme gave  - ikke uden ansatte hvor ejer ikke har personalegoder som mulighed

Prisen er den pris der står på din faktura/som du betaler for den

Mener også at huske at til personale er der fradrag for udgiften men ikke momsfradrag for købet 

Det er med i bogen https://jh-e-books.blogspot.com/2018/12/fradrag-2019.html 

Med 500 ansatte i tanken, ville jeg nok få en bogholder der kan reglerne som en af de ansatte OG en revisor på samlet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John er inde på er 1.200 kr. pr. medarbejder grænsen, såfremt der IKKE har været givet andre gaver til den enkelte i løbet af året.

Skat.dk har forøvrigt lavet en helt fin oversigt over netop julegaver
https://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2234840

Husk at gavekort kan give udfordringer, og er derfor ikke at anbefale som julegave. :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)