Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til lille butik i USA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer
Jeg laver lidt juleting på hobbyplan, og har nu fået en mulighed for, at sælge nogle af mine ting, til en lille julebutik i USA. Jeg er ingen business woman :-/ så har ingen ide om hvad jeg skal gøre her. Jeg tænker ikke, at jeg bare må sende mine ting afsted og modtage betaling. Så håber der er en klog der læser med her, og kan hjælpe mig lidt. Hvilken virksomhedstype skal jeg oprette osv. (Indtjeningen vil stadig ikke være over 50.000 kr. pr. år)
Mvh Henriette
Tilmeldt 14. Jun 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette 

Jeg kender ikke reglerne fra USA's side af det kan være at de har nogle krav for at de kan trække købet fra i deres regnskab. I forhold til danmark så er det rigtig du ikke behøver i forhold til moms! men vi har eksport regler og der ville det helt sikkert være værd at kontakte skat for at få det helt på plads, de er meget hjælpsomme og kan svare dig på det med sikkerhed.

Men du må som udgangspunkt godt sælge til udlandet og modtage betaling uden at være firma. det er der intet i men om det kan betale sig ikke at lave et enkeltmandsfirma hvis det er noget du har tænkt dig at gøre mere ud af ville være spørgsmålet da du så kan begynde at trække ting fra i regnskabet.

Sorry for manglende kommaer sidder på mobil 😂

Tilmeldt 20. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar. Jeg prøver at ringe til skat i morgen :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent lovmæssigt - når det er erhvervsmæssigt salg, og det må dette være, så skal du have eksportregistrering = f.eks enkeltmandsvirksomhed uden moms men med eksportregistrering (gratis)
Du fører regnskab - indtægter minus udgifter (ikke egne timer) = overskud til skat i udvidet selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henriette-N:
indtjeningen vil stadig ikke være over 50.000 kr. pr. år

husk: det er omsætningen ikke indtjeningen.

og ikke i kalenderår, men i løbende 12 måneder.

Tilmeldt 20. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Tak for svar :)
Mvh Henriette
Tilmeldt 20. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Åårrhh okay, regner ikke omsætningen vil overstige 50.000 kr. men vidste ikke det var i løbende 12 måneder, så tak for dit svar :-)
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)