Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukning af firma

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ved at lukke mit APS. Da jeg ikke har lyst til at betale en revisor for at lave det afsluttende årsregnskab ville jeg lige høre om nogle kender en hjemmeside hvor de har en skabelon så jeg selv kan fylde nogle tal ind til en billig penge og dermed gøre det selv? Er der nogen der ved hvad der ville ske hvis jeg bare erklærede selskabet konkurs og slet ikke indleverede et regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erklære konkurs koster sikkerhedsstillelse på 40.000 kr - men du kan lade være med at aflevere regnskab - overse bod på 3.000 kr - og så sendes det til tvangsopløsning, og du skal stå til ansvar for skifteret og evt kurator, svare spørgsmål og angive noget regnskab - efter ca ½ -1 år hvor kreditorer kan henvende sig og Kurator afgøre om han kan hente noget fra dig ved evt hæftelsesgennembrud (ikke almindeligt) så lukkes selskabet - Du har så kostet staten en bunke penge og vil for altid findes i CVR under dit navn med tvangslukket selskab, ikke smukt for evt kommende forretning, bankforbindelse mm. Personligt ville jeg give en del tusind kroner i hjælpe penge for at undgå det på mit navn

du kan godt inden have personlig bod (5000) for manglende indsendelse af skema for kontrollerede transaktioner for dit ApS i personlig selvangivelse - det kan måske nås endnu selvom frist er ovre, men bør jo så nok stemme med det som er angivet i selskabsselvangivelse, som du vel også vil springe over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg må indrømme at jeg ikke forstå alt hvad du skriver. Troede faktisk ikke det var så kompliceret igen at lukke selskabet. jeg kan jo godt forsøge at udarbejde et regnskab hvis det skal være selvom der jo så nok godt kunne være fejl i det når jeg skal gøre det selv. grundlæggende er der ingen penge tilbage og det er meget begrænset hvad jeg skylder væk. så troede vel egentlig at man bare udfyldte et skema og så var det det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Brunkel:
grundlæggende er der ingen penge tilbage og det er meget begrænset hvad jeg skylder væk. så troede vel egentlig at man bare udfyldte et skema og så var det det.
det er det ikke-  det ville det være i personlig virksomhed - men når man skubber et værn mod personlig hæftelse ind - så er det langt mere man skal gennemføre, for at kunne lukke
Du får så et skattefradrag for tabet af kapitalen - som du måske kan bruge til at få hjælp til at lukke ved erklæring, som vil være det rigtige at gøre - se muligheden her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ok

mange tak for svar

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Brunkel:

jeg må indrømme at jeg ikke forstå alt hvad du skriver. Troede faktisk ikke det var så kompliceret igen at lukke selskabet. jeg kan jo godt forsøge at udarbejde et regnskab hvis det skal være selvom der jo så nok godt kunne være fejl i det når jeg skal gøre det selv. grundlæggende er der ingen penge tilbage og det er meget begrænset hvad jeg skylder væk. så troede vel egentlig at man bare udfyldte et skema og så var det det.

Tag en snak med Early Warning funktionen i dit regionale væksthus.

Der er jeg sikker på at du kan få en meget konkret hjælp der ikke er fedtet for meget ind i holdninger om hvad du skal og bør. De beskæftiger sig med virksomheder der er lukningstruede og må kunne give dig hurtigt og klart råd.

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lukke dit ApS, med en betalingserklæring, hvor du som person står på mål for eventuelle krav. Når du skriver, der nærmest ingen krav er mod selskabet, så må det være den rette løsning.

I teorien er lukning med betalingserklæring blot at udfylde en blanket.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)