Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om de 40.000kr ift. ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jer,

Ift. de her 40.000kr til opstart i et ApS , så er jeg blevet noget i tvivl. Lad os sige at jeg starter et ApS - og indsætter de 40.000 i virksomheden - men eksempelvis så bruger 2000 for bankgebyr til kontoen (og dermed nu kun har 38.000kr i virksomheden). Der fører mig til mit spørgsmål:

Kravet om de 40.000, er er værdier der skal være i virksomheden altid, eller må der godt bruges til relevante udgifter, således at aktiverne, for en periode, bevæger sig under de 40.000kr (Så længe der naturligvis er 40.000kr ved opstarten). 

De bedste hilsner,
Morten Kaj Jul Degnebolig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ved du bruger noget under selve opstarten - ex lader selskabet betale gebyr - så mener jeg su skal lægge det ekster til men ellers må du anvende kapital i driften  - dog med det forbehold, at falder den under halv, så skal du have generalforsamling og tage stilling til dens genetablering og note i årsregnskabet 

  mere her https://johnhannover.blogspot.com/2019/05/tabt-selskabskapital.html  og langt mere letlæst alt du behøver vide om ApS - inkl stiftelse letlæst ebog og paperback ApS https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør lige verificeres af advokat/revisor, men det med at skulle registrere et selskab med noget ekstra i overkurs for at dække stiftelsesomkostninger ... det tror jeg ikke er gældende.

Hvis det var tilfældet, så tror jeg at man ville se mange nye ApS stiftet til kurs 105, og det er ikke tilfældet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

Det bør lige verificeres af advokat/revisor, men det med at skulle registrere et selskab med noget ekstra i overkurs for at dække stiftelsesomkostninger ... det tror jeg ikke er gældende.

Hvis det var tilfældet, så tror jeg at man ville se mange nye ApS stiftet til kurs 105, og det er ikke tilfældet.

det er nok heller ikke krav - blot hvis det at lade selskabet betale betyder at kapitalen går under halv (og er jo kun ved IVS tld muligt) skal det fremgå

Stiftelsesomkostninger Skal iværksætterselskabet betale omkostningerne ved stiftelsen, skal oplysning herom fremgå af stiftelsesdokumentet. Stifterne bør dog overveje, om det er forsvarligt at lade selskabet afholde stiftelsesomkostningerne. Det er stifternes ansvar at sikre, at et iværksætterselskab stiftes med en forsvarlig kapital. Efter stiftelsen har ledelsen ansvaret for at sikre, at selskabet til enhver tid har et forsvarligt kapitalberedskab. Stiftes et iværksætterselskab med en selskabskapital, hvor stiftelsesomkostningerne udgør mere end halvdelen af selskabskapitalen, bør stifter overveje at afholde omkostningerne personligt eller yde et lån til selskabet til afholdelse af omkostningerne. I den forbindelse må stifterne gøre sig overvejelser om, hvorvidt kapitalens størrelse er tilstrækkelig.

Og fra andet https://www.nemadvokat.dk/selskabsstiftelse/stiftelse-af-aps/ 

Udarbejdelse af stiftelsesdokument

Din rådgiver udarbejder et stiftelsesdokument, som bekræfter dannelsen af dit selskab. Det indeholder grundlæggende information om selskabet og skal bruges ved registreringen, før stiftelsen er gyldig.

Obligatorisk indhold:

  • Stiftere: Fysiske personer skal oplyse deres navn og adresse. Juridiske personer, dvs. selskaber, skal oplyse selskabsnavn, adresse og CVR-nr.
  • Tegningskurs: Kursen, der betales for at tegne nye anparter/aktier i selskabet. Kursen anvendes fx ved kapitalforhøjelse og når en investor investerer
  • Frister: Angivelse af, hvornår anparterne i selskabet senest skal være tegnet (købt), og hvornår indbetalingen senest skal være fundet sted
  • Retsvirkningsdato: Datoen angiver, hvornår selskabet har retsmæssig virkning. Retsvirkningen indtræder ved underskrivelse, medmindre andet er angivet
  • Regnskabsmæssig virkningsdato: Datoen angiver, hvornår selskabets regnskabsår begynder, dvs. hvornår selskabet har regnskabsmæssig virkning
  • Stiftelsesomkostninger: Angivelse af, om selskabet afholder stiftelsesomkostningerne – og hvis ja, de anslåede omkostninger hertil 

Har jo nok at gøre med at stiftelsesomk jo er inden selskabet stiftes (og derfor ex ikke fradrag for dem  - men fradrag for momsen for nu at gøre det svært) så de skal lægges til igen i skatteregnskabet også

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)