Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til rækkefølge i opbygning af webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jer,

Jeg sidder og vil lege lidt med at opbygge en webshop - et lille fritidsprojekt. Men da jeg ikke har gjort det før, så er jeg simpelthen ikke klar over rækkefølgen. Hvad gør man - laver man først en aftale med en leverandør, for at opbygge webshoppen, eller vælger man omvendt at bygge webshoppen op, for derefter at lave en aftale med en leverandør. 

Og er der generelt nogen der ligger ind med en overskrifts guide i hvad man gør først og hvornår ift. en webshop? :)

Hvis det er relevant, så er min plan at det bliver en dropshipping webshop opbygget vha. Magento 2.

De bedste hilsner,
Morten

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerførst: lav en plan for hvad du vil sælge.
Derefter: sørg for at du kan få fat i det, du vil sælge.
Og så: find ud af om der overhovedet er kunder der vil købe det.
Og ikke: Spørg dine venner fra boldklubben, din svoger eller din venlige nabo om han synes at din idé er god.

Når din plan er i orden, så kigger du på hvad det koster:
Hvem hoster min hjemmeside?
Hvem står for min SEO?
Hvem står for mine Google Ads og Facebook Ads?
Hvem står for grafikken til mine ads?
Hvem står for sikkerheden til min hjemmeside?
Hvem står for betalingsgateway'en? Og hvem er indløseren?
Hvem står for forsendelse af varerne?
Hvem står for pakkelabels på mine forsendelser?
Hvad gør jeg hvis en kunde ikke er tilfreds?
Hvad gør jeg hvis jeg har lavet en fejl?
Hvem står for bogholderiet?
Hvem laver fakturaerne til mine kunder?
Hvem laver Moms?
Hvilken bank vælger jeg?
Har jeg nok tid til at klare det hele?

Når du har styr på det, så er du nået til ca. 5% af opstarten på en webshop.

Med andre ord: det er en tidsrøver at lave en webshop. "Fritidsprojekter" and "webshops" do not mix.

Albert

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar.

Jeg kan godt høre at min formulering med "fritidsprojekt" ikke var heldig. Heldigvis har jeg styr på (de fleste) af de ting du lister op. Men dit skriv har overbevist mig om at jeg nok skal få lavet en aftale med en leverandør inden jeg går igang med at bygge det grafiske i webshoppen op. Jeg er helt med på at der er meget arbejde i en webshop.

Fedt du gav dig tid til at responde - det sætter jeg stor pris på :)

Mange venlige hilsner,
Morten Kaj Jul Degnebolig

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.
Hvis du ikke har prøvet at lave en Magento 2 shop før, så vil jeg råde dig til at finde en god leverandør, der kan overtage den del af projektet og du kan koncentrere dig om at opbygge forretningen i stedet.
Det vil tage dig evigheder at få et nogenlunde resultat, som måske ikke er godt nok til at tiltrække salg, hvor imod at en erfaren udvikler, kan lave en god shop for forholdsvis små penge og på 1-2 uger:

Vi har overtaget projekter, hvor kunden har opgivet og brugt over 2 år på at lave siden, og den solgte ikke og bar præg af at den ikke var proffesionelt lavet.
Da vi overtog den, og tjekkede siden, måtte jeg oplyse hende at det ville blive billigere at bygge en helt ny side, da hun havde lavet så mange fejl at det ville være en håbløs opgave at bygge noget på den gamle shop.
Så hun havde rent faktisk brugt utallige timer i 2 år, som ikke solgte noget særligt i over 2 år, for at spare lidt penge.
I stedet for at betale lidt penge, have en side der sælger fra dag 1, efter ca. 14 dage.
I de over 2 år, kunne hun have tjent en professionel hjemmeside hjem mange gange, så det blev en dyr lærestreg, samtidig med at hendes tid hun har brugt , jo også har en værdi, og den tid kunne have brugt på at skaffe flere kunder og sælge og opbygge forretningen.
Kort sagt, det kan være rigtigt dyrt at spare penge, det er vel også de færreste der begynder at mure et hus op og installere kloakrør og føre el ledninger rundt i huset, for at spare penge, for det vil blive rigtigt dyrt i den sidste ende, når huset falder sammen under den næste storm,

Du er velkommen til at skrive på kim@cyberdata.dk hvis du har brug for råd eller et tilbud.

Mvh.
Kim Jacobsen

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Med andre ord: det er en tidsrøver at lave en webshop. "Fritidsprojekter" and "webshops" do not mix.

Well, jeg startede min webshop som et fritidsprojekt. I dag er det blevet til en butik i Risskov. Det har kostet en masse aftener og weekender, og kunne ikke have ladet sig gøre uden en masse hjælp. Jeg mindes sommerferien for 5 år siden som gik med at lære at tage produktfoto. Resultatet blev ikke særligt godt, men jeg blev ved, og synes i dag det er nået et ok niveau. Sådan er har det været med alle de ting du nævner. Man starter med at lave en masse fejl, og så finder man ud af det hen ad vejen. Og min webshop er ikke perfekt. Og det bliver den aldrig.

Jeg har set andre sige sit job op og forsøge at starte, men lige ville vente til det hele var perfekt. De kom aldrig i luften. Så jeg tror ikke man kan sige det så firkantet som du gør.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Kim, jeg har sendt dig en mail :)

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det svar :). Jeg er glad for at høre at det ikke er enten eller :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)