Jeg påtalte for nylig flg. overskrift på en hjemmeside (her i anonymiseret form): "We offer a solution to get a high-quality website easy and fast". Da jeg gjorde opmærksom på, at det efter min bedste overbevisning er skidt engelsk, fik jeg beskeden, at "sådan er det nødt til at være aht. Google".
Er det virkelig sådan, at man er nødt til at fylde sin hjemmeside med notorisk sludder for at tækkes søgemaskinernes algoritmer? Det synes jeg da ikke, jeg ser mange eksempler på rundt omkring. Enten har "de" misforstået noget, eller også har jeg. Med min begrænsede SEO-indsigt holder jeg døren åben for begge eventualiteter. :-j
Under alle omstændigheder vil jeg gerne høre, om nogen af jer kloge SEO-hoveder herinde kan pege mig i retning af noget saglig information om, hvordan man stiller søgemaskinerne tilpas uden at gøre vold på sproget.
Meninger om og kommentarer til eksemplet her er naturligvis også velkomne.
Efter min mening skal du altid sætte brugeren før søgemaskinen. Altså skal du ikke gå på kompromis med brugeroplevelsen når du laver SEO, da det simpelthen ikke er det værd.
Jeg ser også mange overoptimere deres produktbeskrivelser med SEO keywords sådan at det til sidst lyder dumt, hvor man i virkeligheden bør optimere dem til at skabe mere salg.
Dog kan man godt hvis man har en tekst i bunden af sin side, for eksempel, som ingen brugere læser, godt optimere lidt mere mod SEO, da det ikke har en effekt på brugeroplevelsen som sådan.
Jeg hjælper virksomheder med deres WordPress/WooCommerce udfordringer. Mine priser starter fra 150 kr. Læs mere på www.emilrauhe.dk.
Langt nede i en underoverskrift står der: Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål: Hvordan bliver man tekstforfatter?" Ellers er du velkommen til at kontakte mig.
Kort sagt - det kan i visse sjældne tilfælde være en smule kringlet, men gode skribenter kan også godt kringle den. :)
Jeg er også enig med Louise. God SEO handler netop om en balance mellem læsbarhed for brugeren og at tilfredsstille søgemaskinerne. Det eksempel du stiller op, virker for mig som en undskyldning for manglende kompetencer
Hej, jeg er helt enig med de andre. Man bør finde en balance. Hvis indholdet er meget synligt på hjemmesiden og derfor nok bliver læst af mange kunder, så bør brugeroplevelsen dog prioriteres. Mange landingssider har dog en lang såkaldt SEO tekst i bunden af en side: det er ofte ikke meningen, at kunder skal læse denne tekst, men det kan jo stadig ske. Derfor er det altid vigtigt, at skrive til sine kunder.