Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige smart nok, hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Nem måde at tjene uærlige penge, man lokker kunder via Facebook og håber folk ikke læser betingelserne ordenlig og kun ser "Gratis" 

Kunden tegner et "Gratis" abonnement, som kan fortrydes de førete 14 dage, der efter kan ikke fortryde extreme dyre måneds pakker som efterfølgende sendes automatisk, men kunden kan kun opsige sit abonnement. 

Men er det i det hele taget lovligt at lave den type forretning i Danmark?


   





Du bestiller en gratis pakke mundbind, og betaler kun for porto og ekspedition i alt kr. 39,00. 14 dage efter modtager du en kasse med 50 mundbind á 797,50 kr.
pr kasse (kun 15,95 kr. pr bind). + 39 kr. i porto og ekspedition, herefter modtager du tilsvarende mængde hver 30. dag. Du har 14 dages fortrydelsesret. Tilbudet gælder kun nye kunder. Du kan til hver en tid opsige dit abonnement. Se vores fulde betingelser her



N
år man klikker videre og ser betingelserne.. fastholder man så kunden på følgende måde

Fortrydelsesret

Du kan efter forbrugeraftaleloven uden begrundelse fortryde din indgående aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter din prøvepakke er modtaget. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret kan du gå til www.flexxxxxxxx.eu/fortryd. Her vil du kunne finde en fortrydelsesblanket, som kan sendes til os via e-mail eller vedlægge produktet og sende med almindelig post. Du betaler altid selv fragtomkostninger for at returnere et produkt. Du kan kun fortryde hvis du samtidig sender produktet retur, i ubrudt emballage. Udøver du fortrydelsesret efter du har betalt en faktura, refunderer vi det fulde beløb vi har modtaget. Ønsker du dokumentation for at du har returneret produktet kan du sende pakken anbefalet, og herefter opbevare postkvitteringen. Du har som kunde kun gøre din fortrydelsesret gældende, hvis vi har modtaget både din opsigelse samt produktet retur inden for tidsfristen på de 14 dage. Det er kun muligt at gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med prøvepakken, efterfølgende leveringer betragtes som en del af et abonnement og kan ikke fortrydes, abonnementet skal i stedet opsiges.


Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er sjældent at jeg giver 5 stjerner - men Mickeys svar fortjener ikke mindre end 5!

Det er fuldstændig sagen uvedkommende om det er ulovligt eller ej. Du skriver selv "uærlige penge", det burde allerede fra starten få dig til at gå udenom det men en kæmpe bue.

Mine kæpheste engang til:

Love, jura og regler er opfundet for de, der ikke kan eller vil opføre sig ordentligt, samt deres ofre.

Regler bliver lavet for at undgå at vi havner igen i den samme uønskede situation - men den samme situation vil aldrig opstå da der altid er andre parametre i forhold til den første (uønskede) situation. Loven beskytter os derfor ikke mod dem, der virkelig vil gøre os ond.

På Københavns Byret står der: "Med lov skal land bygges". Der står ikke "Med lov skal land vedligeholdes". Nu hvor landet for længst er bygget, ska vi vedligeholde det. Det gør vi med etik og moral, ikke med lovgivning.

Så gå hjem, luk din computer, telefon eller tablet, og sæt dig i skammekrogen.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar til jer begge, godt at få det bekræftet.. at der ikke er andet at gøre end at betale Sad det mente jeg nu også selv.

Det er en ældre dame på 75 år som jeg kender, der pludselig sad i saksen, hun havde ikke opdaget hun havde bundet sig til et abonnement, før hun fik pakke nr to 50 mundbind med sammen et giro kort på 800 kr, hun kunne ikke engang huske hvilken side som hun havde bestilt sin vare, men via fakturaen fandt jeg frem til firmaet og det såkaldte gode tilbud.. (ellers kunne hun ha været fanget uden mulighed for at komme ud af aftalen)

Men de er godt klar over folk vil klage, så de har i samme omgang skrevet i bunden af fakturaen

citat 
Fordringen er overdraget XXXX Finans A/S til ejendom. betaling, indsigelser samt alle øvrige henvendelser kan kun ske med frigørende virkning til xxxx Finans A/S, Gadenavn nr, 2tv. postnummer og by bla bal.., til hvem fordringen er overtaget.


i betingelserne for opsigelse skriver de 
citat 
Ønsker du at opsige dit abonnement skal dette ske senest 5 dage efter, at vi du har modtaget din senest ordinære pakke, da vi ellers ikke kan nå at stoppe udsendelsen af næste pakke. Ønsker du at opsige dit abonnement skal vi bede dig gøre dette skriftligt enten via e-mail eller almindelig post, benyt oplysningerne du finder under kontakt. Manglende betaling, eller nægtet modtagelse betragtes ikke som en opsigelse.


Så vi har fået opsagt den fine aftale idag, via email, og må nu betale giro kortet.. siden www.flexxxxxxxx.eu/fortryd med  fortrydelsesblanket, findes ikke og kommer med fejl 404 ;-) 


Jeg er helt enig i alt hvad Mickey skriver.. 

men vil mene det er over grænsen af hvad som man kan tillade sig, men desværre lovligt  

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan ved fjernhandel ikke frasige sig returretten på produkter, ej heller ved at kalde det et abonnement. Jeg er 99,99% sikker på, at både Forbrugerombudsmanden og domstolene vil tolke det således, at de 797,50 kr + porto er et produkt, som der sælges, og der dermed er fuld returret på. 

Dertil kan man undre sig over, at 3 stk har en vejl pris på 159,50 kr, når prisen i abonnementet er 797,50 kr eller 15,95 kr pr stk.

Der er flere ting, som ikke holder, hvis det bliver til en sag. Herunder at det ikke meget tydeligt står, hvad kunden tilmelder sig, det er skrevet med småt under, hvor f.eks alle abonnementssider er blevet pålagt at gøre det klart og tydeligt. 

Stakkels dem, som der håndterer deres betalinger, der må komme en masse chargebacks i en nær fremtid :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Man kan ved fjernhandel ikke frasige sig returretten på produkter, ej heller ved at kalde det et abonnement. Jeg er 99,99% sikker på, at både Forbrugerombudsmanden og domstolene vil tolke det således, at de 797,50 kr + porto er et produkt, som der sælges, og der dermed er fuld returret på. 

Dertil kan man undre sig over, at 3 stk har en vejl pris på 159,50 kr, når prisen i abonnementet er 797,50 kr eller 15,95 kr pr stk.

Stakkels dem, som der håndterer deres betalinger, der må komme en masse chargebacks i en nær fremtid :)

Jeg syntes også det er som at omgå reglerne groft, den gratis prøvepakken til en "værdi" på 159.50 er for 10 stk

Ps. dem, som der håndterer deres betalinger er et inkasso firma som bor  på en adresse 2tv. tror de håber på problemer, så de kan påligge gebyr og renter

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:

Fashion-Seller:

Man kan ved fjernhandel ikke frasige sig returretten på produkter, ej heller ved at kalde det et abonnement. Jeg er 99,99% sikker på, at både Forbrugerombudsmanden og domstolene vil tolke det således, at de 797,50 kr + porto er et produkt, som der sælges, og der dermed er fuld returret på. 

Dertil kan man undre sig over, at 3 stk har en vejl pris på 159,50 kr, når prisen i abonnementet er 797,50 kr eller 15,95 kr pr stk.

Stakkels dem, som der håndterer deres betalinger, der må komme en masse chargebacks i en nær fremtid :)

Jeg syntes også det er som at omgå reglerne groft, den gratis prøvepakken til en "værdi" på 159.50 er for 10 stk

Ps. dem, som der håndterer deres betalinger er et inkasso firma som bor  på en adresse 2tv. tror de håber på problemer, så de kan påligge gebyr og renter

Der er flere ting, som ikke holder i det der, så jeg ville sætte Forbrugerombudmanden og Forbrugerrådet på sagen, hvis det var mig.

Og der kan du bare se, jeg læste det som 3 stk, ikke 3 lags :D 

Der er intet unormalt i at ligge på 1., 2. eller 3. sal, hvis det er i indre KBH. Men ja de lever af rykkergebyrer og inkassovarsler.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Hvordan skal webshoppen give oplysningerne?

  • Prisen for abonnementet skal oplyses i tilknytning til produktets pris med samme meddelelseseffekt

Denne overholder de ikke.

Og dermed

  • Forbrugeren bliver ikke bundet af aftalen. Det følger af forbrugeraftalelovens § 12, stk. 2.

Selv tak :)

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/media/54417/kvikguide-webshops-salg-af-abonnementer.pdf



Fashion-Seller du er jo et sandt orakel, som jeg husker fra gamle dage her :-) 

Tusind Tak Cool

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun tilslutte mig Fashion-seller. Det er ikke lovligt at binde folk til et abo. uden explicit accept, det må ikke "gemmes" med småt under handelsbetingelser.

Har selv hjulpet en, der var kommet i kløerne på noget der hedder Perlelux De bruger fuldstændig samme metode, har dog tilsyneladende hjemme i Budapest (dengang). Det nemmeste i det tilfælde var at gøre indsigelse mod kortbetaling (Visa) i banken, der skaffede pengene retur. Men prøv at søge lidt, der er masser af info (og mulighed for at klage, firmaet er formentlig "kendt" i forvejen)  

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor:

Kan kun tilslutte mig Fashion-seller. Det er ikke lovligt at binde folk til et abo. uden explicit accept, det må ikke "gemmes" med småt under handelsbetingelser.

Har selv hjulpet en, der var kommet i kløerne på noget der hedder Perlelux De bruger fuldstændig samme metode, har dog tilsyneladende hjemme i Budapest (dengang). Det nemmeste i det tilfælde var at gøre indsigelse mod kortbetaling (Visa) i banken, der skaffede pengene retur. Men prøv at søge lidt, der er masser af info (og mulighed for at klage, firmaet er formentlig "kendt" i forvejen)  



Der betales ikke via kreditkort, men giro kort.. sælger har på forhånd også set problemerne komme
, så de har i samme omgang skrevet i bunden af fakturaen 

citat 
Fordringen er overdraget XXXX Finans A/S til ejendom. betaling, indsigelser samt alle øvrige henvendelser kan kun ske med frigørende virkning til xxxx Finans A/S, Gadenavn nr, 2tv. postnummer og by bla bal.., til hvem fordringen er overtaget.


Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)