Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg registreres til import?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er igang med at starte en dropshipping virksomhed, og er kommet til import & eksport.

Jeg skal dropshippe til US, og derfor skal jeg registreres til eksport, men jeg er kommet i tvivl om jeg også skal registreres til import.

Ud fra SKATs hjemmeside kan jeg forstå at det kun hvis jeg skal have varerne ind i landet. Men min leverandør ligger i Spanien, og derfor vil varerne aldrig komme ind for Danmarks grænser. Ej ved en returnering, da produktet vil blive sendt direkte tilbage til leverandøren og ikke til mig.

Håber der er en der kan belyse min forvirring en smule! :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke registreres for eksport eller import når der ikke kommer varer hertil landet eller forlader varer her fra landet. 
Dine glade kunder i USA vil derimod skulle slås med lokal VAT, told og div gebyr når varen ankommer, og kender derfor ikke prisen. Dropshipping ud af EU er generelt dødfødt - der findes i princip INGEN varer som folk i USA ikke kan købe direkte fra USA direkte uden at slås med VAT, told gebyr ved ankomsten
Den pris der skal følge varen - eller som din kunde skal bevise overfor Told i USA - er den pris de betaler dig (+fragt) til fortoldning - ikke prisen du giver til Spanien

http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)