Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaffemaskine og udsugning til i øvrigt koldt køkken?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg står til at åbne en take-away butik i København.

Konceptet er 100% koldt køkken, hvor maden oven i købet kommer færdigpakket fra et andet køkken.

Jeg vil dog også meget gerne sælge kaffe, og er nu blevet i tvivl om hvorvidt der til dette er et klart krav om udsugning fra Københavns Kommune?

Efter henvendelse til Teknik & Miljøforvaltningen, informerer en medarbejder mig om at der er krav om udsugning og ventilation, så snart vi snakker kaffemaskine og dertilhørende damp af mælk osv..

Havde ikke selv rigtig tænkt på dette som et issue før. Kommende udlejer har heller ikke set det som noget problem. Lokalet har ikke tidligere været brugt til denne branche, og det vil være en væsentlig investering med udsugning etc. Udover det økonomiske, er der muligvis også nogle praktiske udfordringer i etablering af disse ting på lejemålet..

Man kan jo måske sige at jeg allerede har fået svar på mit spørgmål. Så mit egentlige spørgsmål er, om dette virkelig kan passe?

Dem jeg har spurgt i mit bagland, mener alle at det lyder noget overdrevet. Men der er ikke rigtig nogle der kan be- eller afkræfte, da de ikke selv udelukkende har koldt køkken, udover kaffesalg.

Er der mon nogle cafe / take-away ejere, eller andre herinde, der kan bekræfte dette krav om udsugning?

Alternativt må jeg rundt at finde et lignende koncept, for at høre hvad de har af erfaringer. At henvende mig til Kommunen igen kan virke lidt akavet, da denne påstand jo kommer fra selv samme. Havde bare svært ved at lure med hvor stor troværdighed det blev sagt af den pågældende..

Håber i kan hjælpe mig.. måske det er et ømt emne / grænseland i branchen? Nogle starter op "i god tro" eller andet? Eller måske skal jeg bare tage personens svar for gode varer, og gå videre ud fra det? :)

På forhånd tak,

Bh. Anders



Side 1 ud af 1 (1 indlæg)