Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være eller ikke at være...SÆLGERTYPE...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i på Amino.. så blev det min tur til at tilslutte mig gruppen af iværksætter-sjæle.... cvr-nummeret er hus..samt en del af opstartskapitalen.... men de 1000 spørgsmål jeg har..hhmm.. de bliver ikke mindre...

Jeg håber at der vil være nogle herinde der kan hjælpe mig.

Jeg er i fuld gang med at opstarte et økologisk børnetøjsmærke (og jep.. tilhører også gruppen af barselskvinder ;0)

Uddannelsen har jeg dog i og med jeg er uddannet tekstilindkøber, men erfaringen mangler jeg godt nok..

1. Jeg mangler en der dels ved en masse (eller noget) om miljømærker.. da jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal have et dansk (svanen) /eu mijlømærke på mit tøj eller om det skal være nogle af de andre f.eks. Hollandske SKAL, krav eller et helt 3. ?

2.  Jeg kunne også godt tænke mig at komme i kontakt med nogle der har været hele møllen igennem før og kan råde mig.. så er der nogle børnetøjsproducenter her på amino der har lyst til at svare på nogle spørgsmål fra en nykommen?

3. Dels har jeg nogle spørgsmål af salgsmæssig karakter... når nu mit børnetøj er kommet i hus, så har jeg tænkt mig at ansætte en sælger til at køre ud i butikkerne og sælge tøjet for mig, er der nogen der kan fortælle mig om det er en god ide?? Her tænker jeg primært på, om butikkerne vil syntes det er mærkeligt hvis jeg ikke selv kommer??  Grunden til jeg kraftigt overvejer en sælger er fordi, jeg absolut ikke selv er SÆLGERTYPEN.. jeg blir rystende nervøs bare ved tanken.. og er sikker på at komme til at forære det hele væk i stedet.. og det er jo ikke meningen ;0)

Men hvad er det normale??

Håber på svar. Mvh Jarletor  

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 16:45

Hej Jarletor :O)

Nu fatter jeg intet vedr. dine 2 første spørgsmål - så dem springer jeg let og elefant over.

Vedrørende salget. Jeg kan ikke se nogle argumenter for, at indkøbere i butikkerne skulle se det som noget negativt at du ansætter en sælger, og at det er denne person de taler med. Bare de får den varer de bliver lovet.

At ansætte folk der kan det man ikke selv kan - go for it.

Vedr. selvansættelsen - det er ikke nødvendigvis dem der taler meget der sælger godt. Dem der er gode til at kommunikere sælger nok bedre :O) og de taler ofte lidt mindre. Måske du skulle overveje partnerskab vedr. salget hvis det virkelig ikke siger dig noget. På den måde får du en der er virkelig engageret og ikke bare skal hive en månedsløn hjem. Denne type "ansættelse" er ofte meget mere værdifuld for nystartede virksomheder der arbejder som du kommer til.

God dag, weekend og held og lykke med dit projekt. Må du skab gennembrud og få succes!!!

mvh, Christian Campbell

www.gennembrud.nu

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Hej Jarletor 

Tak for dit indlæg - vi er mange der har det sådan (ikke se sig selv som sælgertype) eller har haft det sådan.

Det har taget mig mange år at blive bedre til at sælge. Problemet for mange af os mindre virksomheder er at vi skal være gode  til så mange ting: produktion (i min branche - den grafiske) , markedsføring, regnskab,  økonomi, tale med alle mulige mennesker, logistik, planlægning, virksomhedsstrategi osv osv.

Man kan jo gøre to ting ved salg:
1) Blive bedre til det - evt. ende som ekspert (uden man havde troet det skulle gå den vej)
Her er igen mange forskellige muligheder afhængig af branche - i min branche kan man få de rigtige folk til at anbefale en dvs. via netværk, selv ringe op og lave aftaler om besøg, gå på messer,  sørge for en god markedsføringsstragegi  og meget andet.

Der er sikkert nogle som kan komme med nogle ordentlige bud til din branche - jeg er ikke ekspert - blot en der har været nødt til at praktisere salg.

Men det med at blive nervøs er OK - det kan undertiden bruges til at oppe sig. og nervøsitet kan overvindes ved blot at snakke med de mennesker og finde ud af at de er helt ufarlige at snakke med. Bed dem om hjælp. Spørg dem ud om deres felt. Bliv klogere på dem uden at mase et produkt ned i halsen på dem - det bryder de sig alligevel ikke om. 

2) Lægge det ud til nogen med erfaring eller talent. 

God weekend

Dorte Andersson 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)