Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Booking og betalingssystem og andet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Sep 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære amino-mennesker

Vi er ved at starte en online behandlings-virksomhed op - terapi-rummet.online (siden mangler lidt endnu).

I den forbindelse har jeg researchet muligheder for;

1) Booking og betalingssystemer
2) Sikker mail løsninger
3) Video (gdpr) løsninger

Hvilket er lidt en jungle, så jeg håbede at der skulle være nogle herinde med idéer, inspiration, og evt. teknisk kunnen.

1)
Vi skal bruge et bookingsystem, hvor man kan booke et produkt (evt. en form for pakke eller abonnementsløsning), herefter indtaste betalingsoplysninger, og så bestille.
Hvilket form for bookingsystem ville kunne klare det?
Jeg har kigget lidt på booking-services, men de synes ikke at kunne tilbyde betaling med Visa og mobilepay (som vi gerne vil have)
Derefter har jeg kigget på betalingsgateways og indløsere - som ser ud til at være den billigste løsning - men det skal jo så integreres i et bookingssytem?

2)
Vi skal bruge nogle muligheder for sikker mail og besked korresponcence.
Indtil videre har jeg fundet et plugin til WP, der krypterer bekeder lavet i vores kontaktform på selve siden, og sender indholdet til vores egen mail.
Derudover har jeg fundet Permido, hvilket lyder okay - men Permido kan kun sende krypterede mails og ikke modtage uopfordret - klienterne vil altså ikke have en mulighed for, på selve siden, eller fra deres egen mail, at sende en sikker mail til vores kontakt-mail.
Findes der alternative løsninger?

3)
Vi skal bruge en GDPR godkendt videoløsning. Jeg har kigget på Whereby, men også på Microsoft office 365 Premium løsningen (vi skal alligevel bruge office). Jeg har fået dokumentation fra Microsoft om at deres videoløsning Teams lever op til GDPR.
Premium pakken har også sikker mail, booking og kalender integration. Desværre ser det ikke ud til at mail-delen kan bruges, da det kræver at modtager skal logge ind/oprette sig/igennem en kompliceret process for at modtage. Ligeledes synes jeg ikke at det ser ud som om deres booking-løsning kan integrere nogen form for betaling i samme ombæring (måske tager jeg fejl her).

Gode idéer, kendskab til løsninger, og evt. en hjælpende hånd, ville være utroligt påskønnet, da jeg er blevet en smule rundtosset af alle de løsninger, og heller ikke mestrer selve teknikken i programmering og integration.

Mange hilsener

Christina
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også gerne anbefale gecko (plus evt. Quickpay og Clearhaus - dem er man nemlig hurtigt igang med) - den kombination har jeg brugt til flere websites.

Giv et ring til gecko, man er hurtigt igennem på tlf. og de kan besvare alle dine spørgsmål.

Nej jeg har ingen procenter i gecko... :-D

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Det er en rimelig kompliceret tanke du kommer med. Jeg tænker dog at det er muligt at opfylde alle dine krav.

For at starte med det sidste, så tænker jeg at Microsoft 365 for Business er vejen frem, når det handler om GDPR-rigtig videokommunikation. Ellers vil jeg gerne stikke en føler ud til min gamle chef i Holland - han ejer nu en virksomhed som vist laver noget GDPR-rigtig video og mail. Det hedder Qaleido International, men om det er den rigtige løsning for din virksomhed tør jeg ikke helt sige. Så godt kender jeg ikke hans produkt.

Hvorvidt Qaleido også vil kunne bruges til sikker mail kan jeg endnu ikke udtale mig om, men jeg tænker at ProtonMail her kunne være en løsning. Heller ej her har jeg erfaring til at implementere det. Jeg har dog viden til at gøre det.

Med hensyn til booking og betaling hertil, tænker jeg at WooCommerce i kombination med pluginet Simply Schedule Appointments vil kunne klare dit ønske.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så kan du kontakte mig direkte her på Amino via privatbeskeder eller offentligt, sende mig en mail på albert@computernoerden.dk eller på telefon 7020 0930.

Albert

Fra Kokkedal
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  RN Consulting Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina.

Dejligt at der starter nye virksomheder op. :-) 

1) Booking og betalingssystemer

Easyme er et dansk system, (link nedenfor) som jeg ved flere behandlere er rigtig glade for at bruge både til booking og betaling, incl. mobilepay, som du skriver I gerne vil kunne anvende.

https://easyme.dk/


2) Sikker mail løsninger

Her kan du få din Office 365 sat op til, at du kan vælge om du vil sende din mail som sikker mail eller ej. 


3) Video (gdpr) løsninger

Som du og andre har skrevet kan du også anvende Office 365 her. Måske det smarteste, idet du så kan anvende O365 både til sikker mail og video. 

Nu skriver du selv GDPR, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan du har tænkt dig at få skabt det samlede overblik, incl. din artikel 30 (Intern fortegnelse) samt databehandleraftaler osv. ? 

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg hjælper virksomheder med at få styr på GDPR området og selvfølgelig gerne vil give jer et tilbud på en samlet pakke. udfra om I selv vil implementere eller jeg skal udføre det for jer.  Sig til, hvis det har jeres interesse

Hilsen

René Nørbjerg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)