Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stift ApS på elevløn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens

Har lige et spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde svaret til...kan man åbne en ApS virksomhed hvis man er studerende og modtager elevløn?

SU kan man vel godt så længe man overholder SU grænsen i forhold til lønnen, men spørgsmålet er om det gælder det samme med elevløn eller hvordan er reglerne der??
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan altid stifte virksomhed. Så længe du er over 18 år og er myndig, samt kan overholde kapitalkravene osv., så er der intet som stopper dig.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 30. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja men jeg tænkte mere på om der bliver trukket fra min elevløn eller om det påvirker min elevløn på nogen måde, det jo den indkomst jeg lever af.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Nu er elevløn (så vidt jeg ved) ikke påvirket af hvor stor din formue er, så med mindre du realiserer overskuddet i dit selskab burde du ikke kunne blive straffet økonomisk.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 30. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du med at realisere overskuddet? Altså min egen personlige udbytte fra virksomheden?
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke trækker pengene ud eller udbetaler løn til dig selv er det jo ikke indkomst.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 30. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå okay, men det jo netop det jeg vil, så der bliver 2 indkomstkilder på min konto. Derfor er jeg tvivl om der ligger en grænse for hvor meget man må tjene fra sin virksomhed mens man er på elevløn.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha. Din løn vil ikke blive påvirket, kun den SU du måske kommer til at modtage når du er i skole.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 30. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay tak for svar.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)