Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrolerede transaktioner (Skema 05.021)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man som ejer af et IVS udfylde Skema 05.021 for skatteåret 2019 - uanset beløbsgrænse?

Det fremgår, at alle aktionærer skal dette, men spørgsmålet er, hvorvidt man automatisk betragtes som aktionær blot som ejer af et IVS?


Vh, Lars.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skal du.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm... øv, men ok. Er der nogle, der har et eksempel liggende for et helt alm. konsulent-IVS, der kun har aktiviteter i Danmark? Salg af varer og især ydelser.

Det må vel være samme sag i 99% af alle sådanne tilfælde

Vh, Lars.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis jeg f.eks. skal udfylde pkt. 10 "Salg af varer og andre omsætningsaktiver" - når jeg har forskudt regnskabsår - skal jeg så lave et seperat regnskab for hele 2019 og kun 2019, eller overfører jeg bare resultatet fra mit IVS's resultatopgørelse?

(hvor åndsvagt)

Vh, Lars.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

lamin:

Og hvis jeg f.eks. skal udfylde pkt. 10 "Salg af varer og andre omsætningsaktiver" - når jeg har forskudt regnskabsår - skal jeg så lave et seperat regnskab for hele 2019 og kun 2019, eller overfører jeg bare resultatet fra mit IVS's resultatopgørelse?

(hvor åndsvagt)

Vh, Lars.

Du skal kun udfylde pkt. 10 hvis du har solgt varer til dit selskab fra dig selv. Skemaet vedrører udelukkende kontrollerede transaktioner mellem dig og selskabet. Ellers skriver du bare "X" i første kolonne.

Du skal ydermere ikke udfylde resultatet, men bare vælge interval 1-8, som der står i den vejledning der hører til skemaet.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når der snakkes om "Kontrollerede transaktioner" er det udelukkende mellem mig og mit IVS?

Så hvis jeg ikke har solgt til mig selv, så siger jeg "nej" under pkt 1 til at jeg har "udøvet bestemmende indflydelse" og i pkt. 2 svarer jeg nej til at den skattepligtige enhed (det må vel være mit IVS?) er underlagt bestemmende indflydelse?

Vh, Lars.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er kun transaktioner mellem dig og IVS'et. Du skal stadig skrive Ja i pkt. 1, fordi du har udøvet bestemmende indflydelse uanset hvad (forudsat at du har over 50% ejerskab). "Den skattepligtige" er faktisk dig selv, så du siger stadig Nej i pkt. 2 fordi en fysisk person ikke kan være underlagt bestemmende indflydelse. Det er lidt forvirrende fordi de bare har genbrugt det skema som selskaberne udfylder i deres selvangivelse.

Hvis du ikke har andre transaktioner med selskabet end løn og udbytte, så skal felterne 10+ bare udfyldes ved at skrive X i venstre kolonne.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - så er det klarlagt.

Og når der i pkt 45 står om jeg tilhører en koncern med færre end 250 ansatte... så er koncern her altså mit IVS (hvor kun jeg er ansat) - så her er det et ja.

Vh, Lars.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)