Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto contra privatkonto i banken

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en kunde som nu har fået besked fra hans bank om at han SKAL have en erhvervskonto i banken.

Han har et cvr nummer - er en lille bitte en mands virksomhed. Han er lidt træt af at skal have flere konti i banken dvs. hans nuværende privatkonto, som bruges til alt. Der er helt 100% styr på hvad der er privat og hvad der er virksomhed.

Banken fortæller ham, at det er et lovkrav i dag - jeg kan dog ikke finde denne lov.

Håber der er nogen herinde der kan give mig svar. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"Der er ikke noget juridisk krav om, at en enkeltmandsvirksomhed skal have en separat erhvervskonto, men i praksis kræver de fleste banker det dog. Grunden til bankernes krav om dette, er for at efterleve reglerne om bekæmpelse af hvidvask og skabe gennemsigtighed i overførsler mellem erhverv og privat. En erhvervskonto er i langt de fleste tilfælde også fordelagtig for dig som erhvervsdrivende, da virksomhedens og din private økonomi bliver adskilt, og på den måde bliver afregning i forhold til moms og lignende langt nemmere og mere overskueligt. "

fra https://www.legaldesk.dk/artikler/enkeltmandsvirksomhed-registreret-hvad-nu 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rosengaard:

Hej.

Jeg har en kunde som nu har fået besked fra hans bank om at han SKAL have en erhvervskonto i banken.

Han har et cvr nummer - er en lille bitte en mands virksomhed. Han er lidt træt af at skal have flere konti i banken dvs. hans nuværende privatkonto, som bruges til alt. Der er helt 100% styr på hvad der er privat og hvad der er virksomhed.

Banken fortæller ham, at det er et lovkrav i dag - jeg kan dog ikke finde denne lov.

Håber der er nogen herinde der kan give mig svar. 

det er IKKE et lovkrav at det SKAL være en erhvervskonto . men det er lovkrav at virksomhedens CVR er tilknyttet konto som nemKonto inden første kontakt med det offentlige- OG banken kan mene, at med hvidvask kontrol lov, er det ikke muligt for dem at opfylde reglerne uden en separat konto Det er bankens fulde ret at kræve det, så du skal ikke lede efter en lov som sådan, da det næppe ændrer kravet og banken må lukke en privatkonto hvis den mod aftale bruges som erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)