Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlandske firma med varelevering i DK?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil gerne åbne en webshop for et firma i England, dvs. shoppen er tilknyttet til en konto i England men jeg få varende leveret hertil hvor jeg så skal sørge for at sende den afsted ved brug af dansk fragtfirma. 

Jeg er studeret og det her er noget nyt som jeg gerne vil se og arbejder med ved siden. 

Jeg har fået at vide at jeg sagtens kan gør det men vil lige være ekstra sikker. Har jeg brug for at åbne et firma/CVR for at kunne gør det eller er det nok med en engelsk konto og CVR? 

Er der ulemper ved at gør det sådan eller? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke at jeg helt forstår fremgangsmåden men du må jo ikke erhvervsmæssigt importere fra uden for EU (hvis det er det du skal) uden CVR med importtilladelse.

Jeg kan forstå nødvendigheden af shop i UK for at sælge let i UK som udgangspunkt - men hvorfor varen ikke går til firmaet i UK fatter jeg vist ikke - og så har jeg ikke nævnt den kommende brexit med måske først import til DK med told og så til UK med samme?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det rigtig, jeg har ikke helt styre på det her så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal spørge for at finde den rigtig svar. 

Men sagen er den at jeg har 2 muligheder.

1) Jeg skal arbejde for den her engelsk firma og styre deres webshop, dvs. jeg skal impoterer deres vare til dk også sælge den på webshoppen. Webshoppen er registeret i deres CVR og konto hvilken vil sige alt penge fra salg går til dem og de skal så give mig løn for mit arbejde.

Kan de lade sig gøre? Jeg har forstod det sådan at jeg skal register mig som importør, men har ikke forstod hvordan tolden osv. skal beregnes når nu køber og sælger befinder sig i udlandet? 

2) Jeg skal register mig som importør og få åbnet et firma også styre webshoppen selv. Hvor så jeg køber varen fra den engelske firma, også sælger den på webshoppen, dvs. jeg står uafhængig fra den firma i England. Hvad skal jeg registrere mig som udover importør, og være opmærksom omkring🙂

mvh 

Munsj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1 lyder lidt undergligt. En ansat med løn skal vel ikke købe ind i eget navn og jeg kan tænke leverandører vil undre over du køber ind i ET CVR og sælger på webshop i andet + får varer til DK meen sælger i UK

2 ja for at importere til DK fra uden for EU (og med brexit vel snart UK) skal du have CVR med importregistrering - og kan købe i UK Eller kina og sælge i DK

Det giver ikke mening at importere til DK og sælge i UK 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Munsj:
Det rigtig, jeg har ikke helt styre på det her så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal spørge for at finde den rigtig svar. 

Det må jeg da give dig ret i, at du overhoved ikke har styr på det!  Måske du skulle overveje om det overhoved er en god ide at du giver dig i kast med et projekt hvor du ikke forstår hvad der foregår.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)