Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer sælges umildbart efter køb, intet varelager?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino'er,

Med jævne mellemrum køber jeg en vare, som jeg sælger kort efter købet. Jeg har derfor ikke noget 'varelager' og mener derfor ikke det bør være nødvendigt hver gang jeg køber en vare, først at føre varen på 'varelager' for så umildbart efter at bogføre den som solgt? I mine øre lyder det som et unødvendigt dobbeltarbejde og tænker der må være en hurtigere løsning.
Jeg kan dog ikke se hvordan der skal bogføres?
Economics support sagde at det var for komplekst til at de kunne rådgive mig og at jeg måtte have fat i en revisor.
Kan det virkeligt være rigtigt?

Enhver hjælp er meget værdsat, tak!
Vh




*tilføjelse* Jeg har googlet mig til at jeg kan oprette en konto for 'køb af varer til videresalg' (debet), og bogfører købene som variable omkostninger.
Er dette korrekt?
tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt nøjes med at tælle lager op ved regnskabstid (ex 31/12) hvor det SKAL tælles op og lægges ind som værdien (uden moms) og så kommende år - blot forskellen - men du SKAL tage lageret op til indkøbsværdi i den forstand det findes på regnskabsdato - den dato må der ikke være nogen vare du har taget som udgift - uden den samme vare ER solgt = så er den lager

vh John Hannovrer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. hvis varer kun tages hjem efter aftale på vegne af kunde, så skal den ikke optages på lager, korrekt?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Dvs. hvis varer kun tages hjem efter aftale på vegne af kunde, så skal den ikke optages på lager, korrekt?

Forkert. 

Der skal følges "the matching principle". 

Når salget henføres til én periode (f.eks. 2019), så skal det tilhørende vareforbrug henføres til samme periode (hér 2019). 

Så hvis der købes en vare efter aftale på vegne af en kunde, og den indgår ultimo december 2018, og viderefaktureres primo januar 2019, så skal den optages som lager pr. 31/12 2018, og så skal vareforbruget ligge i januar 2019. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Dvs. hvis varer kun tages hjem efter aftale på vegne af kunde, så skal den ikke optages på lager, korrekt?

nej - du skal som nævnt opgøre lager 31/12 (eller anden sidste regnskabsdato) Du kan jo have købt noget og fået en faktura i december og først fået sendt og lavet din faktura til din kunde i januar. De varer, som er under transport eller ligger hos dig, skal opgøres som lagerværdi 31/12 (sammen med evt varer du måtte have fået retur (retur gælder uanset varen kun tages hjem på ordre - med mindre der er tale om en helt reel special vare der fremstilles kun præcis til den kunde  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)