Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af vægt, som skal kunne registrer den samle vægt der er passeret på en time..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

jeg har en plade der er 40x30cm ca, jeg vil gerne have den plade monteret på nogle vejeceller, så jeg har et display der kan vise vægten. Vægten skal omregnes til tons pr time, pga pladen er skå og der falder materiale nede på den og glider videre. Er det muligt at lave det? Det er typisk et flow hen over pladen på 20-80tons pr time.. displayet/computen Skal også kunne lave en sammentælling, som kan nulstilles.. så hvis jeg fx har brugt den i 2 timer, så skal jeg kunne se hvor mange tons der har passeret..

er det muligt??🤷🏼‍♂️😁

mvh Rasmus 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har desværre ingen transportbånd, ellers havde det været en super løsning👍

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder som om det jord/grus/flis eller noget tilsvarende der falder ned på denne skrå plade. Det er formentlig en svær ting at veje præcis, men måske kunne man estimere mængden og vægten via nogle sensorer på vægten? Kunne også være via et kamera. Specielt sidstnævnte ville så kræve noget 'machine-learning'-agtigt for at lave et estimat.

Prøv at kontakte det nærmeste uddannelsessted for ingeniører eller tilsvarende. Det kunne sikkert blive en fin projektopgave.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror letteste løsning er en plade der helt enkelt først vipper ved en forudindstillet vægt, så den hver gang der er 100 kr  vipper og tømmer sig, og ikke før - og så siger antal vip vægten - hvis det er noget i løsvægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

jeg tror det er en svær opgave da emnet/materialet vil være i bevægelse hen over den skrå plade som du vil veje på. 
For at opnå en nøjagtighed skal du have alt materialet til at påvirke pladen. Alt efter hvor på pladen materialet rammer vil du have en forskellig vægt.

Fordelen ved en båndvægt er at emnet ligger stille på båndet hen over vejepladen. Derved kan du regne det ud iht vejepladens længde, båndets hastighed og den aflæste vægt. 

Alternativt kan du scanne materialet med højhastighedskamera for at finde volumen af materialet og derved beregne vægten. 
Det er en ret dyr løsning men kan løse det. 

Jeg håber du kunne bruge det til noget. 
/Toke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)