Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal låne 350.000, har selv 350.000 hvad siger banken?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal finansiere et projekt med 700.000, jeg har allerede 350.000 kr men mangler at låne de sidste 350.000kr. som jeg kun kan stille en beskeden sikkerhed på. 

Der skal oprettes et ApS hvor pengene skal puttes i. I og med jeg har 350.000 som bliver skudt i projektet, mon ikke så at banken har en lyst til at stille med de sidste 350.000? jeg har allerede fået meget positive tilkendegivelser fra banken på projektet, men da jeg ikke lige kunne få fat bankrådgiveren fredag, så ville jeg lige spørge herinde. 

Man kan sige at de 350.000 som bliver skudt i projektet, vel egentligt kunne bruges til at blive stillet som en hvis sikkerhed for de 350.000 jeg skal låne i banken, eller hvad siger banken til det? 

Mindst 500.000 skal bruges til varelager. Bare lige en oplysning.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:40

Umiddelbart burde det kunne lade sig gøre ... og renten burde ikke være over 6 - 6,5

Men der er jo altid mange andre faktorer der spiller ind....

JH
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:40
Jeg ved ikke, hvem din bank er (også ligemeget) men at du stiller med halvdelen af kapitalen i selskabet og du samtidig har en fornuftig forretningsplan og budgetter, der hænger sammen, så ser det jo ganske fornuftigt ud. Det kan være, at de også kikker på, hvad det varelager kommer til at bestå af (om det er letomsætteligt). De vil muligvis for en sikkerheds skyld have dig som kautionist for lånet (hvis det er ApS-et, der låner pengene - og afhængig af hvor stort et beløb, du binder i ApS-kapital - og resten eksempelvis er et lån til selskabet).

Jeg vil nok anbefale dig at være opmærksom på betingelserne for et lån (renter, gebyrer m.m.) og ikke kun nøjes med at forhøre dig i 1 bank, da du bør kunne få nogle gode betingelser.

Jeg håber at du får held med banken - og dit nye firma.

Hilsen Jakob

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 15:51
Takker for jeres sindsygt hurtige svar. Fantastisk service.

Mit problem er sådan set at jeg ikke kan stille med en personlig kaution/sikkerhed på mere end 70.000 eller lign, og jeg skylder 250.000 i min egen bank, hvilket også er en grund til at banken(dronninglund sparekasse - "kom i gang lån".) vil have at jeg SKAL starte som et ApS, da min nuværende bank så ikke kan kræve pengene - som jeg tjener i firmaet og låner af dronninglundsparekasse - til at udligne mit skyld der.

Men at jeg stiller med 350.000 selv, må være en stor plus faktor, og at mine lagervarer også er letomsættelige er da bestemt også et plus hvis banken vælger at tage sikkerhed i disse, hvad de sikkert gør.

Så jeg kan bestemt heller ikke se nogen ulemper ved at give mig lov til at låne de sidste 350.000 kr. 

Kan de egentligt tage sikkerhed i de 350.000 som jeg personligt skyder i firmaet, og så burde det vel være nok, til at jeg kan låne de sidste 350.000?

Jeg kan slet ikke få armene ned af begejstring over det her forum, tænk at VIRK.DK har brugt et 3 cifret millionbeløb på deres site, og deres forum er virkelig ikke noget at råbe hurra for!

Lige en cadeau til Martin Thorborg ;-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:06

Den ny bank kan tage sikkerhed i dine pengene ved at lægge dine aktiver (=Anparter i selskabet) til sikkerhed for et lån eller kautionsforpligtelse. Det kan for den ny bank være at foretrække, hvis de gerne vil være mere sikre på, at dit selskab (=Anparter) ikke sælges til anden side for at betale dit lån i den gamle bank (hvis du ikke betaler og den gamle bank pudser fogeden på dig).

Det giver ingen mening i at de tager sikkerhed i nogle kontanter og så låner dig dem igen. Det er principielt de samme penge, der flyttes rundt, og det får du ikke flere likvider af. Du skal jo bruge pengene.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 16:16

Det var det første svar jeg skulle bruge.

Det næste svar var noget du have misforstået eller jeg ikke have forklaret ordentligt.

Men tak fro svaret, det var lige hvad jeg skulle bruge.

Tak.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)