Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan køb af dagsbillet til firmabil trækkes fra som leje af bil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et mindre festudlejningsfirma, hvor vi af og til ville have gavn af en varevogn, som kan trække lidt mere end kærestens privatbil. Han har en varevogn som firmabil, og hans firma siger, at de er ligeglade, hvad bilerne bliver brugt til, bare man køber dagsbevis til det. Vi ved godt, at man kun kan købe 20 dagsbeviser pr. kalenderår, men det vil være en mægtig hjælp i vores arbejde.

Nu er spørgsmålet, om vi kan trække prisen for dagsbeviset fra i vores regnskab som "leje af bil"?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altså, måske har jeg forstået formålet med dagsbeviser helt forkert, men er det ikke et bevis, der giver adgang til privat kørsel i en gulpladebil?

Hvis det er det, taler udtrykket "privat kørsel" jo næsten for sig selv?

Men jeg beklager, hvis jeg har forstået det forkert. Håber, en kyndig kommer på banen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

HeidiK:

Vi har et mindre festudlejningsfirma, hvor vi af og til ville have gavn af en varevogn, som kan trække lidt mere end kærestens privatbil. Han har en varevogn som firmabil, og hans firma siger, at de er ligeglade, hvad bilerne bliver brugt til, bare man køber dagsbevis til det. Vi ved godt, at man kun kan købe 20 dagsbeviser pr. kalenderår, men det vil være en mægtig hjælp i vores arbejde.

Nu er spørgsmålet, om vi kan trække prisen for dagsbeviset fra i vores regnskab som "leje af bil"?

Jeg ville foreslå at jeres festudlejningsfirma lejede bilen af din kærestes arbejdsgiver istedet - så er det firma til firma.

Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Pt trækker vi 3,52 fra pr. kørt km i kærestens private bil (skattefri kørselsgodtgørelse i privat bil). Det burde vi jo så også bare kunne gøre, når vi har købt dagsbevis, eller? Har set, at man kan gøre det, hvis man har lejet en bil privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

HeidiK:

Pt trækker vi 3,52 fra pr. kørt km i kærestens private bil (skattefri kørselsgodtgørelse i privat bil). Det burde vi jo så også bare kunne gøre, når vi har købt dagsbevis, eller? Har set, at man kan gøre det, hvis man har lejet en bil privat.

for god ordens skyld, det er nok det er kærestens bil hvis ikke i er samboene med fælles økonomi omkring bien - så kan du ikke i din personlige virksomhed trække noget fra, med mindre det er I/S hvor kæresten så også er ejer

vhh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et I/S, så vi står begge som ejere. Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)