Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg bedst ud af denne kontrakt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en aftale med et forsikringsselskab vedr. forsikringsrådgivning (salg) for dem. Imidlertid er stemningen skiftet og vilkårene er ændret, så al fairness er forsvundet. Derfor har jeg opsagt aftalen, og skal egentlig fortsætte i 3 måneder med at sælge forsikringer for dem, efter at jeg har opsagt aftalen her i juli.

At sælge uden motovation, er dog noget nær umuligt, så jeg er åben for forslag, så jeg kan komme videre.

Her er de vigtigste klausuler:

22. MISLIGHOLDELSE OG ANSVAR

22.1. Hvis en Part vil gøre gældende, at der foreligger misligholdelse ved den andens
Parts forpligtelser eller udførelse af opgaver i henhold til Aftalen, skal
misligholdelsen påberåbes uden unødigt ophold og ikke senere end 30 dage efter,
at misligholdelse blev konstateret af den pågældende Part.

22.2. Hvis en Part har misligholdt sine forpligtelser i henhold til Aftalen, og den
pågældende Part ikke afhjælper misligholdelsen - uden ekstra omkostninger, for
den anden Part - inden for en frist på 30 dage efter skriftligt krav herom fra den
anden Part med angivelse af, hvorfor Aftalen er misligholdt, er den anden Part
berettiget til at hæve Aftalen med øjeblikkelig virkning. Såfremt der er risiko for
krav eller påbud fra tredjemand eller offentlige myndigheder, kan den anden Partd
og hæve Aftalen med øjeblikkelig virkning uden iagttagelse af varslingsperioden
i denne bestemmelse.

22.3. Ingen af Parterne er forpligtede til at afvente afhjælpning, hvis der er tale om
væsentlig misligholdelse eller en Part gentagne gange har misligholdt sine
forpligtelser i henhold til Aftalen, hvorefter den ikke-misligholdende Part er
berettiget til at hæve Aftalen uden varsel. Følgende forhold, men ikke begrænset
hertil, anses som væsentlig misligholdelse:
Der afdækkes forhold hos <mit firma>, som er i strid med følgende punkter;
i. Afsnit 2 (Aftalens omfang og grundlag),
ii. Afsnit 5 (Forsikringsformidling),
iii. Afsnit 6 (Regulering af Ordningen og markedsføring),
iv. Afsnit 7 (Systemadgang og databehandling),
v. Afsnit 14 (Adgang til oplysninger)
vi. Afsnit 16 (CSR indsats),
vii. Afsnit 17 (Fortrolighed og tavshedspligt)
viii. Afsnit 23 (Outsourcing
ix. <mit firma> mister tilladelsen/ registreringen til at udøveforsikringsdistribution.
x. <mit firma> indleder rekonstruktion, og rekonstruktøren ikke vælger at videreføre

Aftalen, eller et konkursdekret vedrørende <mit firma>hvor kurator ikke vælger at
indtræde i Aftalen. Tilsvarende gælder i tilfælde af rekonstruktion/konkurs af
forsikringsselskabet.

22.4. Såfremt en Part har misligholdt sine forpligtelser i henhold til Aftalen, har den
anden Part krav på dækning af sit tab efter dansk rets almindelige regler herom,
medmindre andet fremgår af Aftalen.

22.5. Parterne er ikke ansvarlige over for hinanden for driftstab, avancetab eller andre
indirekte tab eller følgeskader som følge af eller i forbindelse med opfyldelse af
Aftalen, medmindre tabet kan henføres til forsætlige forhold eller grov
uagtsomhed hos den skadevoldende Part.

22.6. Såfremt <mit firma> i) påbegynder markedsføring eller udbud af konkurrerende
produkter omfattet af Aftalen med forsikringsselskabet, i samarbejde med en anden part end
<forsikringsselskab>, herunder med andet <forsikringsselskab>, og uanset dette forsikringsselskab
måtte være ejet helt eller delvist af <mit firma> , eller hvis <mit firma>ii) henviser sine Kunder til
et andet selskab eller en anden ordning end Ordningen, der er aftalt med <forsikringsselskab>,
betragtes dette som væsentlig misligholdelse, der berettiger <forsikringsselskab>til at ophæve
Aftalen. Såfremt <forsikringsselskab>i denne anledning ophæver Aftalen, er <mit firma>pligtig at betale
bod på kr. 2 millioner til <forsikringsselskab>, og derudover har <forsikringsselskab>krav på erstatning efter
dansk rets almindelige regler.

22.7. Såfremt <mit firma>ved ophør af Aftalen kontakter Kunder eller flytter Kunder til nyt
selskab er <mit firma>pligtig til at betale den i pkt. 21.6 angivne bod til <forsikringsselskab>.

***

28. IKRAFTTRÆDEN, VARIGHED OG OPSIGELSE

28.1. Aftalen træder i kraft den 01.05.2020 og løber indtil den 01.05.2025, hvorefter
Aftalen ophører uden yderligere varsel.

28.2. Parterne er enige om at indlede forhandlinger om forlængelse af Aftalen senest 6
måneder før Aftalens udløb, således at disse er afsluttet senest den 01.11.2024.

28.3. <forsikringsselskab> kan i en periode på 6 [seks] måneder beregnet fra Aftalens

ikrafttrædelsestidspunkt opsige Aftalen med 14 dages skriftligt varsel, derefter
kan <forsikringsselskab> opsige Aftalen med 3 måneders skriftligt varsel til udgangen af en
måned.

28.4. Såfremt <forsikringsselskab> eller <mit firma> opsiger Aftalen, er <forsikringsselskab>berettiget til straks at lukke <mit firma>
adgang til <forsikringsselskab> systemer mod at <mit firma> modtager provision i opsigelsesperioden
svarende til den opnåede provision de seneste tre måneder før det skriftlige
opsigelsesvarsel er sendt fra <forsikringsselskab>eller <mit firma>.

28.5. <mit firma> kan opsige Aftalen med 3 måneders skriftligt varsel til udgangen af en
måned.

28.6. Ovenstående frister finder ikke anvendelse ved væsentlig misligholdelse. I
tilfælde af væsentlig misligholdelse kan den ikke-misligholdende Part opsige
Aftalen straks og uden varsel, jf. afsnit 21.

28.7. Såfremt Aftalen opsiges, uanset årsagen hertil, er <mit firma> ikke berettiget til nogen
form for kompensation eller erstatning for tab af omsætning, goodwill mv.

28.8. Ved opsigelse eller ophævelse er <mit firma> forpligtet til hurtigt og loyalt at overdrage
de under Aftalen definerede opgaver forsvarligt til en ny forsikringsformidler eller
til <forsikringsselskab> selv, samt levere ydelser indtil endelig overdragelse er sket og uden
forringelse af kvaliteten af det leverede. Overdragelsen honoreres ikke særskilt
og er indeholdt i <mit firma> provision.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

som du skriver i din signatur "Nu kan det snart være nok..... ;o)" så tror jeg det er mere end nok med den lange aftale, og hvis nogen herinde vil påtage sig noget der bare minder om seriøst juridisk rådgivning ud fra den beretning du kommer med

Business:
Jeg har en aftale med et forsikringsselskab vedr. forsikringsrådgivning (salg) for dem. Imidlertid er stemningen skiftet og vilkårene er ændret, så al fairness er forsvundet. Derfor har jeg opsagt aftalen, og skal egentlig fortsætte i 3 måneder med at sælge forsikringer for dem, efter at jeg har opsagt aftalen her i juli

Den siger jo intet andet end du synes fairness er forsvundet og stemningen skiftet og det kan man jo ikke hoppe ud af en aftale på

Eneste jeg kan sige - efter trods alt at have læst er, at jeg næppe tror de vil gøre meget ud af at fastholde dig i 3 mdr - måske bare være glade du slutter omgående - men jo givet kræve, at alle sager overdrages loyalt og ordentligt og måske - at du så ikke må tage andet arbejde i den periode - i alle fald for tilsvarende opdragsgivere/kunder - men du beskriver jo INTET om, at du har talt med din chef, søgt løsninger, undersøgt hvordan DE ser på at du vil ud omgående, og det er jo klart første skridt

OM de så kan kræve erstatning, kan jeg slet ikke med den lange tekst afgøre - tror det næppe.

Det er jo ikke et sted der fremover vil give dig og din virksomhed de store positive referencer med på vejen, men det er måske også ligemeget - ellers er det altid klogt at finde løsninger og få lukket døren uden at smække med den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at jeg ikke skriver i detaljer mht. er, at jeg så lige så godt kunne skrive deres firmanavn m.m. og det vil jeg gerne undgå....så jeg forstår din kommentar.

Det var heller ikke for at det skulle være årsagen til hurtigere afslutning. Det er bare svært at sælge, når motivationen er forsvundet.

Jeg skal tale med dem i morgen og se om vi kan finde en "fredelig" løsning, så det var bare lige hvis du eller andre kunne se noget i den tekst, som jeg ikke selv kunne se.

Jeg har naturligvis ikke tænkt mig andet, end at overdrage pænt og redeligt, uden at smække med nogle døre.

Anyway...tak for input Smile 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Grunden til at jeg ikke skriver i detaljer mht. er, at jeg så lige så godt kunne skrive deres firmanavn m.m. og det vil jeg gerne undgå....så jeg forstår din kommentar.

Det var heller ikke for at det skulle være årsagen til hurtigere afslutning. Det er bare svært at sælge, når motivationen er forsvundet.

Jeg skal tale med dem i morgen og se om vi kan finde en "fredelig" løsning, så det var bare lige hvis du eller andre kunne se noget i den tekst, som jeg ikke selv kunne se.

Jeg har naturligvis ikke tænkt mig andet, end at overdrage pænt og redeligt, uden at smække med nogle døre.

Anyway...tak for input Smile 

Helt basalt så må du bare lægge kortene på bordet at salget ikke fungrer.

Der må være en aftale der dækker hvad du skal yde og hvad du skal tjene. Der er næppe den store uenighed om at det ikke virker, og så må man jo finde en aftale om afvikling. Du skriver intet om hvad I egentlig har aftalt så det er lidt svært at komme med råd!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)