Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomheds regnskab for dummies

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede mit firma regnskab skulle være offentligt tilgængeligt men åbenbart ikke ihverfald ikke for enkeltmand virksomhed der ikke er aktie selvskab.

Men bør jeg lave regskab for min virksomhed eller er det nok med det jeg opgiver til skat. Og hvis jeg skal lave regnskab kan jeg så downolade papire til fra skat.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave regnskab efter bogføringsoloven og nej du kan ikke downloade det fra skat men bruge et program som f-eks www.dinero.dk  i gratis version og det skal gemmes i 5 år til skattekontrol og det er resultatet derfra du skal angive til skat

Du kan lære alt det basale i letlæst e bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  eller finde en online bogholder. Der er ellers risiko for, at skat kan give dig ubehag - uden regnskab da du jo i personlig virksomhed hæfter personligt for alt, også skat og moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde godt gættede at den ikke går uden booking ( regnskab )

og når mit firma for alvor får succes er det jo tossede hvis jeg ikke har styr over sagerne.

Men i det regnskab jeg kan lave med Dinro er der mulighed for at indele det i firma income / outcome og privat salg?

og hvad er det der er af regler for en virksomhed i danmark hvornår og overfor hvem skal mit rengnskab være offentligt tilgængeligt?

Ps. tjeck den ene af mine to hjemmesider www.denlevendecomputer.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du kan ikke opdele dinero i to firmaer hvis det er det du mener, og ellers forstår jeg dig ikke. Du kan bruge forskellige konti til forskellige salg men ikke have to regnskaber i dinero, det kræver større programmer

Personlig virksomheds regnskab er ikke offentligt ligemeget hvor stort - for andre end skat der til enhver tid skal kunne få adgang til at se det og  det skal gemmes i mindst 5 år

Overvej at få noget kursus i enkelt regnskab - alternativt en ekstern bogholder til at sætte det i gang - og som nævnt ellers billig e bog eller paperback om lige det emne https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  Du skal have styr over det fra dag 1 - ikke fra det for alvor går løs, for så er det for sent 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man oprette regnskab for tidligere hændelser måske flere år gamle og kan man virkelig have to medlemskaber inden for det gratis

 

Og mit regnskab skal vel være offentligt tilgængeligt hvis det var et aps el A/S selvskab

ikke fordi jeg gregner med at det bliver detmen så er jeg lidt klogere på det

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

og ps. det ene salgs område er salg af tegneserioer og billede kunst som ikke går under min virksomhed

 

og det andet er software som 100% tilhøre som virksomheds salg

 

ved godt at jeg kan ligge mit uden for software salg under andet firma navn når min brutto indkomst udgør 5% af firma salget før kan jeg ikke have to virksomheder kørende er lidt i tvivl men mit virsomhedssalg skal vidst også mindst have været 50.000dkk

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnni DeAppFuuel:
det ene salgs område er salg af tegneserioer og billede kunst som ikke går under min virksomhed
hvis du er momsreg kan du ikke drive noget momspligtigt uden for virksomheden og om salg af tegneserier (udgiver er momspligtigt) og billedkunst så er kunstnermoms eller alm moms er en afgrænsning vi ikke kan lave her. Du kan bare ikke drive noget momspligtigt uden for din virksomhed hvis først du er momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)