Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overvejer at lukke min virksomhed - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg står i den situation er jeg er flyttet til udlandet, og ikke længere har nogen grund til at holde liv i mit driftsselskab ApS i Danmark. Jeg tænker derfor at lukke det i stedet for at betale for momsindberetninger, årsregnskaber og påkrævede forsikringer. Det er ikke umiddelbart i planerne at vende tilbage til DK senere.

Hvis man vælger at lukke, hvad sker der så? Virksomheden har overskud, og jeg holder liv i holdingselskabet.

1) Bliver overskuddet efter skat/moms ført tilbage til holdingselskabet?

2) Hvordan med inventar og materiel? Så som bærbarer, internet-domæner, abonnementer, mv. Bliver det også ført tilbage til holdingselskabet?

3) Hvad gør man i praksis? Beder jeg bare min revisor om at lukke selskabet, og så bliver moms/skat opgjort og betalt?

4) Skal en kurator gennemgå tingene, eller gør man kun det ved konkurser?


På forhånd tak :-)

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1 ja - hvis du lukker ved erklæring eller frivillig likvidation - så føres provenue op til ejer (holding) efter lukning

2 en del af processen er, at alle aktiver, uanset de er afskrevet eller ikke, skal sælges, enten til 3 mand til den pris du kan få, eller dig selv eller nærstående til en markedsværdi du søger at dokumentere via autkioner, dba osv - Til dig selv er moms fuld år 1 og går så ned i forhold til oprindelige med 20% per år til den år 6 er 0 = den følger ikke den pris du betaler for varen men fast skala

3 Ja revisor kan givet erklæringslukke. Er der tvivl om at der KAN være gæld, så bør man vælge frivillig likvidation (advokat)

4 der er ikke en kurator hvis ikke du tvangslukker eller konkurser og så vil der heller ikke være provenue Det er dig/din revisor der skal sandsynliggøre værdier er korrekt taget ud

læs mere om erklæringslukning her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html  
Husk dit holding får jo stadig udgift til lovpligtig arbejdsskade for dig selv som den ansatte direktør (eller en anden) uanset løn eller ikke og til regnskaber evt. Har du ikke noget at bruge det til, kan det også lukkes og så går samlet provenue til dig som ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)