Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg den gode partner?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

I mine bestræbelser på at finde en super dygtig app udvikler, som kunne ha' lyst til at indgå som partner i et startup (jeg kommer selv med salgserfaring), har jeg haft tiltro til at LinkedIn nok skulle hjælpe mig på vej, da der umiddelbart findes en del med rette kvalifikationer. Men ofte bliver de skræmte af iværksætteriet og udsigten til mange timers (ulønnet) arbejde.
Er der nogle der kender til evt. netværksmøder eller andet, i Aalborg (evt. Århus), hvor det ville være muligt at komme i dialog med app udvikler og potentiel partner? Andre forslag er også velkommen.

Tusind tak ;-)

Venlig hilsen
TNI
Tilmeldt 21. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber du finder en løsning.

Med det sagt, så er det jo forståeligt nok. Jeg er selv programmør og jeg forstår udmærket hvis der er mange der ikke har lyst til, at starte noget op på denne måde.

I hele opstartsfasen står programmøren med hele risikoen. Det er programmøren der skal stå for ethvert aspekt af udviklingen - bortset fra måske idéen (men idéer er jo oftest ikke meget værd i sig selv). Nu ved jeg ikke hvilket projekt der er tale om og derfor heller ikke hvor omfattende det er.

Hvis en programmør skal ligge 500, 1000 eller sågar 2000 timer i et projekt. Så skal der være én eller anden form for gulerod. Kun en ganske uerfaren programmør eller en programmør med nøjagtig samme vision som dig, vil kunne overtales til et sådant projekt.

Nu hvor du har snakket med nogle programmører.ø - har de så anslået et timeantal? Et estimat over hvor lang tid der vil tage?

Hvad forventer du selv? Hvordan er fordelingen? 50/50? Hvornår forventes der et overskud? Hvor stort regner du med, at det kan blive? Realistisk set - snakker vi så millioner? Eller "blot nok" til at kunne leve af det?

Når det du bidrager med er salgserfaring, så virker det ikke som om, at det er en typisk app. For det er de færreste apps der kræver en person der skal ringe rundt og "sælge appen" så at sige. Jeg har i hvert falde aldrig fået et opkald fra en sælger der har bedt mig downloade en app.

Jeg er bestemt nysgerrig og vil gerne vide mere.
Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Arne

Super tilbagemelding. Tak for det.
Jeg aner intet om programmering og ser selvfølgelig ikke på det, som du og andre programmører gør. Så når du opridser det på denne måde, er det jo helt naturligt at mange trækker sig.

Konceptet er baseret på kort/maps og video. Det er ikke geografisk begrænset og derfor er der rigtig gode muligheder for at sprede det til store dele af verden.
Dermed er der også et pænt stort salgs- og marketingarbejde der skal udføres ;-)

Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men har du tid og lyst, så vil jeg meget gerne fortælle mere om projektet og høre mere om dig.
Du kan kontakte mig på 26771053.

Mange tak
Venlig hilsen

Tom
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Det er ikke første gang jeg høre at en person har fund en god ide og bare ønsker et website/app så skal der nok komme milioner og vi bare kan del 50/50 men som ArneRasmussen også skriver få det de flest programmør til at se rød, fordi man bare lige skal bruge ex. antal timer på nåde man langt fra er sikker man få nåde indkomst på anden en masser af timer arbejder, 

Men der er jo også en anden mulighed hvis du tro så meget på din ide, Kan jo vælge at leje en programmør enten fra Danmark eller i udlandet til en langt beder pris. 

Dog vil jeg anbefale du laver en klar beskrivelse for hvad der skal laves gener med billeder af det ønsker ide.. 

så vil du jo også ejer din ide selv og ikke skulle del med anden en dig selv. 

Hvis du ikke har penge til det er det måske en ide at finde en invester der har mod på ide. for der skal jo også bruges penge til salgs og marketings

Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for inputs. Jeg tager det hele til mig ;-)

Heldigvis er der mange der får en masse gode idéer. Grunden til at jeg ønsker mig en partner og ikke bare lejer en programmør, er ligeså meget fordi jeg tror på at man har brug for andre til at sparre i det daglige. To hjerner er bedre end én.

Ellers har du fuldstændig ret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja du kan godt have ret i det kan være godt med sparre i sådan et setup.

Desværre er der bare alt for mange der er komme med den med 50/50 får den beset ide.  eller 40/60 fordi de ikke mener at man som udvikler skal lave nåde særligt. 

men tid er det ikke sådan bare lige at kode hvis det skal være godt, så der kan nemt gå 500 timer arbejder. 

Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Arne

Er du interesseret i en snak? Send mig evt. en besked på 26771053 med hvornår det kunne passe, så ringer jeg dig meget gerne op ;-)
Go' dag.

/Tom
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

TNI9440:

Hej med jer,

I mine bestræbelser på at finde en super dygtig app udvikler, som kunne ha' lyst til at indgå som partner i et startup (jeg kommer selv med salgserfaring), har jeg haft tiltro til at LinkedIn nok skulle hjælpe mig på vej, da der umiddelbart findes en del med rette kvalifikationer. Men ofte bliver de skræmte af iværksætteriet og udsigten til mange timers (ulønnet) arbejde.
Er der nogle der kender til evt. netværksmøder eller andet, i Aalborg (evt. Århus), hvor det ville være muligt at komme i dialog med app udvikler og potentiel partner? Andre forslag er også velkommen.

Tusind tak ;-)

Venlig hilsen
TNI

Der har været dusinvis af disse tråde, hvor du altid får programmører der taler om deres risiko mv. og den tone du hører her.

Helt basalt så skal du gøre langt mere for at sælge dig selv - Ideer er intet værd, medmindre du og en fremtidig partner er de rette til at få tingene gennemført. Er du den rigtige person, og hvorfor skulle en programmør vælge at arbejde gratis sammen med dig istedet for en anden idemager?

Selvfølgelig er der programmører der vil være med til at starte software firmaer op, men der er næppe en mangel på folk der skal bruge programmering og lover en lysende fremtid. Din partner er investor i dig og du er investor i personen?

Sweat equity er den bedste måde at få din virksomhed op at stå på, men du skal nok speed date en del førder er et rigtigt bid. Det lettese er nok at finde et arbejde hvor du har kolleger der kunne være potentielle partnere, eller møde dem i andre professionelle sammenhænge.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sælg din ide og dig, sørg for at ideen og markedet kan blive testet af med en begrænset eller ingen version af det der skal udvikles, ingen udvikler gider, at bruge hundrevis af gratis/fritidstimer på at bygge en katedral, som ingen gider, at komme i.

Sørg samtidig for, at du også kan smide lige så mange timer I det, samtidig med, at der udvikles - de der "kod lige noget" i nogle måneder kammerat, så ser vi om jeg stadig har interesse i projektet om 3 måneder. Hvis du intet har, at bidrage med til projektet udover selve ideen og even til at fortælle om, så må du se at få tillært dig nogle evner, der kan anvendes.

For 2 år siden var der en herinde på Amino skrev om en ide han havde fået på sit arbejde og han manglede en udvikler, i denne måned har vi underskrevet en aftale om en millioninvestering med en spændende investor, det er mega fedt. Men det har taget 2 år (!) og nå dertil.

/Arco

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:
Sørg samtidig for, at du også kan smide lige så mange timer I det, samtidig med, at der udvikles - de der "kod lige noget" i nogle måneder kammerat, så ser vi om jeg stadig har interesse i projektet om 3 måneder. Hvis du intet har, at bidrage med til projektet udover selve ideen og even til at fortælle om, så må du se at få tillært dig nogle evner, der kan anvendes.

Det kan sagtens være at det du evner er at sælge ideen og bygge virksomheden administrativt, kommercielt.....

Hvis din partner skal levere produkt så skal du kunne omsætte produkt/partner mv til penge

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)