Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra IVS til APS - manglende kapital

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle 

Må enten nedlægge mit IVS til april eller føre nogle penge ind i det. Hvordan gør jeg?

-kan jeg låne penge til IVS? nej vel? alså f.eks privat lån på 20.000 kr. så indestående på firmaets bank 20.000 tilføjes 20.000 i lån - men det er vel ikke "kapital"?

-kan jeg så alternativt tilføre firmaet 20.000 kr. som investering - uden at IVS skal betale skat af pengene? 

På forhånd tak for svar. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:
Må enten nedlægge mit IVS til april eller føre nogle penge ind i det. Hvordan gør jeg?

Der er flere måder: Kapitaltilførsel, hvor kr. 40.000,00 står på konto med navnet XXXX.ApS under stiftelse.
Fusion med et andet ApS.

Midler skal være beskattede.

Men John Hannover kommer garanteret med flere guldkorn. Sommetider glemmer vi andre noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

JPedersen 2017:
Må enten nedlægge mit IVS til april eller føre nogle penge ind i det. Hvordan gør jeg?

Der er flere måder: Kapitaltilførsel, hvor kr. 40.000,00 står på konto med navnet XXXX.ApS under stiftelse.
Fusion med et andet ApS.

Midler skal være beskattede.

Men John Hannover kommer garanteret med flere guldkorn. Sommetider glemmer vi andre noget.

blot tilføje, at hvis kapitalen i ens IVS skulle være negativ, så skal der jo først bringes op til 0(+) og så dertil 40.000 kr som skal bekræftes via revisor ved omdannelsen . I dette tilfælde er det  måske ikke negativt, meen at der står 20000 på en konto, betyder ikke at det IVS har en beskattet kaptial nu på 20.000 kr

IVS beskatt4es ikke men de penge der skal skyde til skal være beskattet hos den der skyder dem til som ny kpaital

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kravet om omdannelse til ApS kan meget nemt nå at blive ændret inden april 2021.

Der var allerede overvejelser undervejs inden Covid-19, og krisen har jo ikke ligefrem gjort IVS-problematikken mindre.

Det kan blive en simpel udsættelse, et generelt lavere kapitalkrav for ApS'er (Danmark ligger meget højt), andre måder at omdanne på, etc.

Selvfølgelig også muligt at politikerne holder fast, men mit personlige gæt er en eller flere ændringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i der kan komme ændringer - synes dog det er meget langsomt det går Jeg tror ikke, ud fra de politiske udmeldinger, at det bliver mindre kapitalkrav, men derimod synes jeg der er en del der taler for, at IVS Kan omdannes, blot der skydes 40.000 kr ny kapital ind - og ikke som nu, hvor negativ kapital OGSÅ skal udligned Betragtningen er, fra dem jeg ser udtale sig, at ApS jo kan stiftes med det beløb, og jo så godt have negativ kapital

Vi må nok vente, men i betragtning af hvor mange, der allerede nu laver om, eller lukker osv. - så er det mystisk at vente, for de kommer da til at blive vrede, både de som lukkede, og de som evt måtte fylde 100.000 kr på for at nå op til 0, og så 40.000 kr oveni

Der ligger mig bekendt hverken forslag eller oplæg til udvalg endnu. To gange har man kunne læse, at erhvervsministeren NU ville indkalde folketingets partier - nemlig november 2019 og feb 2020 - og jeg kan ikke se corona stå i vejen hele den periode - HVIS man vil lave om så SKAL man gøre det - så ikke mange nu agerer ud fra kendt lov. jeg ha r skrevet om det her https://johnhannover.blogspot.com/2019/11/ivs-kan-noget-reddes.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)