Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

feriepenge fra arbejds

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er i arbejde som funktionær og får et fast beløb om måneden. Jeg har været ansat siden 25. oktober 2018 og har ikke holdt ferie siden. jeg skal holde ferie i uge 27 og ikke mere. 

Dvs. siden d. 25 oktober så har jeg ret til følgende 

25 oktober 2018

0,63304348

november 2018

2,08

december 2018

2,08

januar 2019

2,08

februar 2019

2,08

marts 2019

2,08

april 2019

2,08

maj 2019

2,08

juni 2019

2,08

juli 2019

2,08

august 2019

2,08

septembet 2019

2,08

oktober 2019

2,08

november 2019

2,08

december 2019

2,08

januar 2020

2,08

februar2020

2,08

marts 2020

2,08

april 2020

2,08

ialt 38,07

Oktober 2018 har regnet på følgende måde. Der 23 arbejdsdage i oktober 2018 derfor 23 divider / med 7 dage = 3,285714285714286 antal uger i måneden oktober 2018, dernæst siger jeg 2,08 / 3,285714285714286 = 0,633043478  antal feriedage pr. uge, i det jeg har arbejdet 1 uge i oktober 2018 så skal jeg have afrundet 0,633 dage

Er det korrekt udregnet? 

Nu hvor jeg holder uge 27 2020 fri og jeg har 2 afspadseringsdage så holder jeg kun 3 dage feriedage derfor bliver min tilgodehavende på 35,07

De 35,07 dage skal jeg have udbetalt som penge idet jeg ikke kommer til afholde dem. Hvordan omregner jeg det om til penge? 

 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke nemmest at spørge din nærmeste leder?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

daniel12:
Er det korrekt udregnet? 

Jeg kan ikke helt gennemskue dine udregninger, det ligner at du ikke har taget højde for at vi er midt i et overgangsår i forbindelse med den nye ferielov.

Du kan evt. bruge denne beregner til at udregne de korrekte antal feriedage https://www.visma.dk/hrm/ferielov/beregn-dine-feriedage/ 

Om du kan overføre dage helt fra 2018 og om du kan få udbetalt overskydende feriedage, afhænger af hvad du har aftalt i din kontrakt eller af den overenskomst du er omfattet af.

/Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du har en fagkasse bag dig - så kan de hjælpe - eller din arbejdsgiver kan - men hvorfor har du ikke holdt ferie i noget der ligner 2 år?

Det er ikke en alm hovedregel, at man kan undlade ferie eller bare ønske pengene ud - ferieloven er som udgangspunkt til, for at sikre alle ferie, og at der er penge til det

Du kan have aftalt med din arbejdsgiver, at du overfører den 5. ferieuge til kommende ferieår - hvis ikke noget i en kollektiv overenskomst sætter stop for det.

Ferieloven giver mulighed for at få udbetalt ferie i visse situationer, f.eks hvis du går på pension, stopper med at arbejde på grund af alder eller helbered -  eller rejser udenlands - her skal der søges via feripengeinfo på borger.dk

Er beløbet under 750 kr. efter skat, må arbejdsgiveren udbetale beløbet direkte til dig, max 2 gange i et optjeningsår.

Jeg vil derfor mene, du skal starte med at høre din arbejdsgiver, om du nu, uden at have afholdt ferie, bare kan få udbetalt alle disse feriepenge - denne ved også, om der indbetales til feriekonto - eller om han selv, ex som medlem af arbejdsgiverorg  kan holde pengene selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ikke nogen overenskomst, dog ligestilles vi næsten som funktionær i kontrakten og jeg har aftalt at ferien fra 2018 kan hensættes til ferieåret 2019, idet jeg skulle holde ferie i 2019 (3uger) der havde jeg ikke sparet nok feriedage op og de vidste heller ikke hvordan det fungere, så det endte med at det blev trukket i min løn, den periode som jeg ikke arbejdede, derfor skrev jeg som om at jeg ikke har holdt ferie idet jeg har selv betalt det af min løn.

Nu har jeg spurgt dem hvor mange feriedage jeg har og om de kan udbetale dem som penge idet jeg ikke når at afholde mere ferie end 1 uge, samt jeg har været hjemsendt i coronatiden. Jeg fik svaret at de ved ikke helt, og at jeg skal spørge fagforening. Min fagforening henviser at man sparer 2.08 dage op pr måned, så har jeg lavet regnestykket som i kan se her og sendt det til dem men efterfølgende henviser til borger.dk hvor der står 0. dage 

Jeg vil bare gerne være sikker på at min arbejdsgiver regner det rigtigt ud, så hverken jeg eller de bliver snydt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

daniel12:

Jeg vil bare gerne være sikker på at min arbejdsgiver regner det rigtigt ud, så hverken jeg eller de bliver snydt. 

så må du forklare det forløb ti fagforeningen inkl at du blev trukket i løn for ferien og at der står 0 i borger hvilket peger i retning af de ikke indberetter til feriekonto. Det er sådan noget man har en fagforening til vil jeg mene - Du kan jo lige høre din arbejdsgiver hvorfor der ikke ses noget under feriepenge i borger DK - og hvis de selv tilbageholder, så kan du ikke gøre andet end - enten godkender de din beregning, eller din fagforening må ind og undersøge ferie spørgsmålet

Godkendere de så din beregning og udbetaler, så ville jeg nok lade den ligge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)