Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke IVS - betale moms, A-skat mv?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg ønsker at afvikle mit IVS, hvilket burde være ligetil, da selskabet er solvent.
Jeg ønsker derfor at afvikle via en betalingserklæring, men hvordan får jeg betalt skyldig moms og A-skat mv. når nu fristerne for disse er langt ude i fremtiden i disse corona-tider?
Som jeg har læst det, kan jeg ikke bare overføre moms før end 5 dage før fristen, hvilket i mit tilfælde først er 1. marts 2021.
Og lligeledes med A-skat og ATP fra den seneste lønudbetaling. Her er fristerne også udskudt.

Jeg kan jo ikke få en erklæring fra skat, inden dette er betalt. Så er jeg nødt til at vente?
Og hvornår laver jeg det afsluttende regnskab? Før eller efter betaling af skat? Hvilken rækkefølge skal tingene gøres i?

Det skal siges at selskabet er ret simpelt, da selskabet ikke ejer noget ud over kapitalen i banken. Der er altså ikke nogen fysiske aktiver der skal afvikles.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at bringe lys over dette?

Mvh
Ole
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan selv ændre udbetalingsgrænsen på Skattekontoen. Derved kan du indbetale nu, uden at SKAT returnerer beløbene. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Din moms kan umuligt være marts 2021 synes jeg - Du kan ikke være helårsmoms med dit IVS men max halvår = du afslutter moms om få dage 30/6-2020 og så kan du indbetale det skyldige ved at hæve udbetalingsgrænsen på din skattekonto så du ikke får penge retur. Derudover kan A skat indbetaling vel ikke være langt fremme i tid - normalt d 20. i måneden efter sammen med AM, men ATP kan ligge forsinket - og endeligt er der naturligvis måske selskabsskat som jeg MENER at husker skat opkræver - netop på basis af det regnskab du indsender.
Her vil du jo også have afsat skylding moms og skyldig skat i det regnskab du baserer erklæring på, og der går jo ganske lang tid inden selskabet lukkes, så det kan jeg ikke tro andet end du fint når at indbetale - Ellers må du jo kontakte skat og høre hvordan du betaler sådanne fordringer som fremgår af lukkeregnskabet
Alternativt - og enklere, betale en der har gjort den slags mange gange for at afslutte

Husk at også fuldt afskrevne fysiske aktiver - computer mm jo skal afvikles selv om de er afskrevet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Jeg vil prøve at hæve skattekontoen. 

Og ja den er god nok med momsfristen i marts 2021. Den er udsat pga. Corona. Se her:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234895

A-skat og AM er også udskudt, men der må jeg prøve at gøre det samme.

Selskabsskat burde ikke være et problem, da jeg har udbetalt løn, således at der kommer et lille underskud i år.

Der er ingen aktiver at afskrive, da der ikke har været indkøbt nogen fysiske ting eller varelager. Det har været rådgivning og forfatter-virksomhed fra en privat PC.

Når så selskabet er lukket, så går jeg ud fra at den resterende kapital i selskabet skal udbetales som udbytte? Det er jo overskud fra tidligere år, hvor der er betalt selskabsskat af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men du kan godt betale inden ved at hæve grænsen i skattekonto - du kan sagtens indberette og betale efter den eksisterende frist lige efter 1/7 og samme med A skat osv -I regnskabet har du det jo også bare som afsat skyldigt - Provenuet får du ud som aktieindkomst (minder om udbyte) med skat af beløbet minus din oprindelige kapital (1 kr måske)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, tak for hjælpen.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)