Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping af varer inden for EU på platform kun beregnet for B2C

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er i denne situation at jeg dropshipper varer inden for EU til mine kunder i Danmark.
Det er sådan at den platform jeg bruger ikke understøtter B2B og heller ikke generer fakturaer, hvilket gør at jeg både betaler udenlandsk og dansk moms samt at bogføring er rigtig besværligt. Jeg har prøvet at finde et alternativ, men det har dsv ikke lykkedes endnu.

Det jeg har gjort indtil videre er at tilføje moms til varen, når jeg sælger den i Danmark og bogføre en regning jeg selv har genereret.
Jeg ved godt det ikke er helt rigtigt at lave egne regninger, men jeg har ikke kunne finde et alternativ.

Er der nogen måde man kan få trukket den udenlandske moms fra, som man ville gøre, hvis det var B2B?
og hvordan skal man bogføre, når man ikke modtager nogen faktura grundet platformen er B2C?

På forhånd mange tak!

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

gfd546:
Er der nogen måde man kan få trukket den udenlandske moms fra, som man ville gøre, hvis det var B2B?
og hvordan skal man bogføre, når man ikke modtager nogen faktura grundet platformen er B2C?

du køber vel ikke fra private men fra firmaer - Det har ikke med B2B eller B2C at gøre om du får faktureret udenlandsk moms - men du har ret i at de tror de leverer til en privat. Den eneste måde det kan undgås på er, at du skal give dem dit momsnummer - som de skal kontrollere i EU systemet og så kan de sende med reverse charge og du kan bogføre med erhvervelsesmoms fra EU. Du kan ikke få moms tilbage på anden vis end hvis dine leverandører sender dig en kreditnota og ny faktura uden moms - og du må heller ikke i i din bogføring trække den udenlandske moms fra som var det en udgift i form af varens pris - da du gør noget galt, og frivilligt betaler en moms du ikke skal betale - så momsen du betaler skal bogføres som en privat hævning i status og ikke indgå i drift

Du må finde en anden platform helt enkelt, det er mange penge ud af lommen uden fradrag - ligesom det lyder svært at du selv genererer regninger med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret og hjælpen.

Mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)