Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed, kærselsregnskab og kørselsfradrag for kørsel i privat bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle

Jeg har søgt på Amino og på nettet, vedr. kørselsregnskab og hvordan jeg skal udregne det, men kunne ikke helt rigtig fortstå hvordan det skal udføres i mit firma. Jeg håber noget kan hjælpe mig og svare på mit spørgsmål.

Jeg ejer et enkeltmands rengøringsfirma og gør rent selv. Jeg fik at vide, at jeg kan få fradrag for ervervsmæssig kørsel , dvs.kørsel fra min bopæl til/fra kunde og fratrække det i min virksomheds regnskab.

Jeg kører til en kunde 6 gang om ugen hver uge.Kan jeg regner alle de kørte kilometer i 2020 i mit kørselsregnskab og få kørselsfradrag for disse kilometer eller der er begrænsninger på fradrag på kørsel?

Jeg har læst om 60 dags reglen i kørselsregnskab, det betyder at man må kun få kørselsfradrag for 60 dag om året til samme kunde. Gælder den regel i min situation ?

På forhånd mange tak for hjælpen :-)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre kørebog hver dag efter alle regler - da du jo kontrollerer dig selv og du kan tage fradraget meget simpelt, ved slet ikke at lægge det i regnskabet, da man ikke må udbetale pengene til sig selv i alm enkeltmands som udgift. Du laver dit regnskab uden kørsel og trækker så det beløb din kørebog viser, fra resultatet inden du angiver i skat rubrik 111 for overskud
Ja 60 dages reglen gælder for samme sted så efter de 60 dg overgår det til befordringsfradrag https://johnhannover.blogspot.com/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for dit svar og link med brugbar information. Der står om 60 dags reglen:

"Reglen indebærer under visse omstændigheder mulighed for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse for over 60 dage, hvis medarbejderen/den selvstændige arbejder flere faste steder i de 12 mdr."

Jeg har flere faste steder (kunder) og kun kørsel til en af dem blive mere end 60 dage på 12 måneder fordi jeg køre 6 dage om ugen. Så ud fra det punkt, må jeg modtage skattefri kørselsgodtgørelse for over 60 dage? Forstår jeg det rigtigt?
Nogle dage har jeg rengøring om morgenen og om aftenen, så jeg er nødt til at køre 2 gange om dagen. Kan jeg få fradrag for kørsel i den situation?

På forhånd tak :-)
Margarita
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør en revisor-  men jeg TROR, at for den kunde du kører til + 60 dage - vil du efter de 60 overgå til befordringsfradrag - mens du får de øvrige forsætter med kørsel - som selvstændig - hvor en ansat der sendes til forskellige under visse omstændigheder kan få for flere arbejdspladser - op til 60 dage på hver - men da det jo er en del penge, og jeg ikke har tid til at gennemlæse 60 dg regel - så betal for svar eller se om skat vil svare skriftligt - ikke telefonisk - eller vent og se om en revisor med huske/erfaring i 60 dgs regel svarer her

Det er noget med - at hvis du i perioden også har kørt mindst 60 gange til andre arbejdspladser - ex 55 til en anden og 6 til en tredie - så kan du igen få fra den første faste som ellers stoppede ved 60 dage

Ja når du kører to gange om dagen tæller det som 2 og du har fradrag for hver - igen efter nøje ført kørebog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

Mange tak for dit svar :-)

Vh Margarita
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)