Vi har lidt udfordringer med en kunde, for det første har han købt en dyr ting fra vores webshop og taget den i brug og reklameret over den ikke virkede og bare vil have pengene tilbage, det er ikke noget problem og vi har modtaget produktet det virker dog, og er fuld funktionelt. Vi valgte dog her at refundere kunde fuldt ud, og sælge den som brugt.
Nu har kunden så brugt den samme returlabel til at sende et produkt retur til os, som han har købt hos en anden forhandler. Han skriver det er en fejl og om vi ikke vil sende den til den rigtige forretning, og kan fornemme at han forventer vi sender den gratis til den anden forretning. Dette stunt har medført et gebyr fra Shipmondo fordi han har genbrugt lablen på 200 + porto + moms, og med den nye porto til den anden leverandør er vi på 337,00 DKK inkl moms. Hvad havde i gjort, havde i ædt den eller sendt den videre til kunden? Er lidt i vildrede, synes endelig det burde være kunden der skulle æde den, men burde man ikke selv æde den og få en glad kunde, selvom han snart har kostet os 3000 kr (alt i alt.)
Det er lidt uklar om det har kostet jer et gebyr på 200 kr?
min holdning er klar det er kunden eget problem, I må bede kunden om af få afhentet produktet hos jer, .tænk på hvor mange problemer i kan rende ind i hvis pakken bliver væk eller beskadiget under transport.
En ting er helt sikkert - belaster du kunden, som du retteligt burde, så får du en møgsag og måske endda en shitstorm, fordi kunden er dum og ikke vil indse det.
Når tabet kan begrænses til 337 oveni allerede tabte kr 2600,- så ville jeg ikke tøve med bare at afslutte sagen og glemme den. Energien, som du skal bruge på at hive 337 kr ud af denne kunde og den medfølgende dårlige omtale (fordi kunden kan) er bare ikke pengene og energien værd.
Jeg ville som udgangspunkt tage dialogen med kunden, og fortælle at I gerne sender den retur til ham, eller at I kan videresende produktet direkte til leverandøren for de 337,- DKK. Jeg synes det er en umiddelbar forkert holdning, at 'kunden altid har ret', da manden tydeligvis forsøger at rende jer over ende. Men igen, det er jo også lidt en personlig holdning omkring hvorvidt man vil tage kampen og unødigt risikere en shitstorm - jeg mener dog at I har alting på det rene hvis det måtte ske.