Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af indtægt fra udlejning af helårsbolig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil lige høre Jer herinde. Sidste år mener jeg bestemt at skat sagde at min indtægt fra udlejning af bolig ( helårs - bor ikke selv i lejligheden)skulle registreres ved at jeg lagde overskuddet sammen med overskuddet fra min lille enkeltmandsvirksomhed. Totalen så i Indkomstfeltet ( 11 ) . 

Kan det passe? Så fremgår tallene jo ikke individuelt derinde? 

Derudover underviser jeg lidt på en ungdomsskole og det skal jo også registreres - tror det automatisk ryger ind under A - skat ? Så når jeg piller ved rubrikken, skal jeg så også tilføje dette beløb ? 

Derudover: Jeg benytter virksomhedsskatteordningen, men har egentlig ikke fratrukket renteudgifterne i regnskabet jeg laver for selve lejlighedens ind og ud. Men læser at det kan man. Kan det bedre svare sig at trække dem ud i lejlighedens regnskab end at de automatisk trækkes fra via skat i rubrik 42 ? 

Jeg håber I kan hjælpe mig. Mit regnskab er lille og meget enkelt. Men samtidig har jeg den der klump i maven af frygt for at taste forkert et sted:-) 

Mvh Pia 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia Vestergård Simms:

Men samtidig har jeg den der klump i maven af frygt for at taste forkert et sted:-) 

Hvis du er bange for at taste forkert, så er anvendelse af VSO ikke "super-smart" - Det kræver at man ved hvad man gør.

Pia Vestergård Simms:

Hej!

Jeg vil lige høre Jer herinde. Sidste år mener jeg bestemt at skat sagde at min indtægt fra udlejning af bolig ( helårs - bor ikke selv i lejligheden)skulle registreres ved at jeg lagde overskuddet sammen med overskuddet fra min lille enkeltmandsvirksomhed. Totalen så i Indkomstfeltet ( 11 ) . 

Kan det passe? Så fremgår tallene jo ikke individuelt derinde? 

Derudover underviser jeg lidt på en ungdomsskole og det skal jo også registreres - tror det automatisk ryger ind under A - skat ? Så når jeg piller ved rubrikken, skal jeg så også tilføje dette beløb ? 

Derudover: Jeg benytter virksomhedsskatteordningen, men har egentlig ikke fratrukket renteudgifterne i regnskabet jeg laver for selve lejlighedens ind og ud. Men læser at det kan man. Kan det bedre svare sig at trække dem ud i lejlighedens regnskab end at de automatisk trækkes fra via skat i rubrik 42 ? 

Jeg håber I kan hjælpe mig. Mit regnskab er lille og meget enkelt. Men samtidig har jeg den der klump i maven af frygt for at taste forkert et sted:-) 

Mvh Pia 

For det første er det ikke hensigten med selvangivelsen eller årsopgørelsen at tallene skal fremgå individuelt. Specifikationerne hører til regnskabet.

 

Når man anvender VSO skal man anvende ordningen for alle sine virksomheder, herunder udlejningsvirksomheden. Hvis undervisningen på ungdomsskolen er selvstændig virksomhed, skal det også med!

Så umiddelbart er det du fik at vide af Skat sidste år korrekt.

 

Det er helt korrekt, at man kan fratrække renteudgifter i regnskabet når man anvender VSO. Men det kræver, at gælden bliver en del af din VSO og ikke holdes i den private sfære.

Nu kender jeg ikke selve tallene fra VSO´en, så det er nærmest umuligt at svare på om det kan optimere din skat.

Anvender du en revisor eller anden skattekyndig til VSO´en? I så fald vil vedkommende helt sikkert kunne rådgive dig herom.

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange 1000 tak Jesper for så hurtigt et svar. 

Jamen jeg bruger samme ordning i mit lille firma. Og der er ikke mange poster, så det kræver ikke så meget. Men når det virker så simpelt kan jeg blive usikker om det nu også kan være rigtigt. Men det lyder det jo så til.

Men, undervisningen er via det offentlige. Men det ligger jeg så bare oven i mit samlede resultat fra de andre 2, og har styr på specifikationerne fra hvert i mit regnskab. 

Lånet er privat - så det kan ikke trækkes fra i VSO. 

Ja, jeg har en revisor som jeg nogle gange har brugt. Men nu havde jeg kun det her lille spørgsmål - så det var så fint! - Stor hurtig hjælp. Tak for det:-) 

Mvh Pia 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)