Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed og Airbnb mm.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et hus. Jeg udlejer en del af huset og det er rigtig fint. Det er delt op i to.
Nu vil jeg gerne udleje den del jeg bor i, måske til airbnb. Må jeg det? Er der nogen der kender reglerne præcist? Det er jo en jungle.
Udover det så ved jeg jo godt at jeg ikke kan få de samme fradrag osv, men derfor stadigvæk.

Fordi jeg ikke vil sælge hus, men gerne flytte til kæresten.

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne udleje via AirBnB. Med det opnår du, at du bevarer ejendomsretten til huset og at den ikke overgår til en lejer efter to år. Du kan også tage mere per overnatning, men du får til gengæld bøvlet med rengøring, lukke døre op, hærværk og mange andre ting.

Med en korttidsleje (mindre end 2 år), så kan du opnå en fast indtægt i flere år og når de to år er gået, så kan du leje ud til ny person/familie i to år.

Reglerne skattemæssigt er de samme. Du får 24.000 om året i fradrag og skal betale skat af resten. Du kan også føre regnskab og betale skat af indtægter minus udgifter. Det sidste er bøvlet, medmindre man er regnskabsmand.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Du må gerne udleje via AirBnB. Med det opnår du, at du bevarer ejendomsretten til huset og at den ikke overgår til en lejer efter to år. Du kan også tage mere per overnatning, men du får til gengæld bøvlet med rengøring, lukke døre op, hærværk og mange andre ting.

Med en korttidsleje (mindre end 2 år), så kan du opnå en fast indtægt i flere år og når de to år er gået, så kan du leje ud til ny person/familie i to år.

Reglerne skattemæssigt er de samme. Du får 24.000 om året i fradrag og skal betale skat af resten. Du kan også føre regnskab og betale skat af indtægter minus udgifter. Det sidste er bøvlet, medmindre man er regnskabsmand.

En rettelse til det du skriver:
Udlejer vil altid bevare ejendomsretten til det udlejede, uanset hvor lang tid det udlejes i. En lejer kan aldrig få ejendomsret over en andens ejendom ved at leje.

Som udlejer skal man også være opmærksom på, at det ikke er lovligt at lave en tidsbegrænset lejeaftale medmindre man har en gyldig begrundelse, f.eks. at man er udstationeret, selv vil bebo huset efter udløbet af aftalen eller lignende. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)