Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.
Jeg er i gang med at starte en virksomhed og har prøvet at sætte mig så godt ind i tingene som muligt. Men tænkte at jeg alligevel lige ville spørge her for at være sikker.
Min virksomhed skal være i Danmark og sælger kun til kunder i Danmark i starten.
Jeg har søgt om CVR nummer, og har også importregisteret virksomheden, eftersom min leverandør er fra Kina. Vil lige pointere at det ikke er en dropshipping virksomhed, har købt et lille lager hjem fra Kina til at starte med.
Jeg har lavet en hjemmeside via shopify, som stortset er færdig.
I forhold til regnskab tænker jeg at bruge Dinero.
Jeg har et par spørgsmål jeg er lidt i tvivl om:
1. Skal jeg indberette et sted hvis jeg fx får importeret en pakke med 50 produkter af min leverandør? Eller skal leverandøren bare skrive mit CVR/firma navn på pakken
2. Er der noget jeg mangler for at kunne gå i gang, eller noget jeg evt skal være opmærksom på?
Mvh Mathias
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias2103:
Skal jeg indberette et sted hvis jeg fx får importeret en pakke med 50 produkter af min leverandør? Eller skal leverandøren bare skrive mit CVR/firma navn på pakken

Det er din speditør der indberetter varen til SKAT for dig, men med 50 forskellige vare skal du forvente det bliver en dyr fornøjelse, da speditøren normalt tager ekstra betaling for hver enkelt tarifposter over de 1-3 der normalt er inkluderet i prisen. Det er dig der er ansvarlig for at de korrekte varekoder anvendes ved indfortoldning.

Normalt burde det ikke være nødvendigt med CVR nr. på pakken, men firma navn skal fremgå af adressen, udover det skal pakken være vedhæftet en faktura med dit firmanavn.

2)  ja at vare er lovlig at importere div. at den skal overholde EU´s frem til f.eks CE mærkning -  Det er ene og alene dig som importør der er ansvarlig for at varen  er lever op til EU´s krav.

Nogle vare kan være pålagt punkafgifter, så undersøg det før du importere.

Tilmeldt 23. May 20
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er et produkt, mente hvis jeg importerede fx 50 stk af samme vare.
Mit produkt er ce mærket
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias2103:
Det er et produkt, mente hvis jeg importerede fx 50 stk af samme vare.
Mit produkt er ce mærket

der er masser af falske CE mærkninger. Det er det letteste snyd der findes, at lave et CE mærke - så det er ikke en garanti for dig - med mindre du har 100% tillid til leverandøren - ansvaret for evt problem er dit og dit alene i forhold til dine kunder

Dropshipping direkte til kunden fra Kina = kunden står for told, moms, importafgift

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)