Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klar Parat Sælg:-) Hvor studere jeg salg og kundekontakt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Når jeg engang er færdig på skole HHX ( iværksætter linjen ) så vil jeg gerne være mere eller mindre parat til sælge og til at snakke med "mine" kunder.

Hvilke bøger skal jeg læse eller hvilke websites skal studeres, for jeg finder ud af noget mere om kundekontakt. Jeg vil også gerne lære noget mere om at sælge.

So far har jeg brugt meget af min fritid på at sælge brugte jetski og både. Ikke det store antal der har været igennem men jeg elsker processen hver gang hvor jeg skal sælge og snakke med køberen om det produkt jeg har tilsalg. Men føler jeg skal blive stærkere og lære at stå fast. Derfor ville det være lækkert hvis jeg kunne læse om nogle proffesionelle sælgere og iværksættere som virkelig har givet den gas.:-)

Glæder mig til at høre fra jer.

Med Venlig Hilsen

Nicolaj John RWink

Hellere fortryde noget jeg gjorde end noget jeg ikke gjorde:-)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12932
Skrevet kl. 13:02

Mange vil nok vælge at tage på et prof. sælger kursus. Prøv f.eks at se hvor mange kurser Tack udbyder indenfor salg.

http://www.tack.dk/salg.asp

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Fra  iPos // Detailkompagniet // iConomy Skrevet kl. 15:33

Hej Nicolaj

Jeg vil forslå dig at blive avis-sælger på en af de store aviser, altså salg af abb. til private. Det lyder måske underligt, men jeg garantere dig for det er den bedste "skole" du kan komme på, og samtidig få penge for det:-)

man kan sagtens købe sig fattig i dyre kurser, og det kan også være givtigt når du når et højere niveau salgsmæssigt, men min holdning er at salg læres bedst "learning by doing".

Du vil her lære meget om salgsteknik, argumentering, indvendingsbehandling på højt niveau og pga. den store kundekontakt lære du hurtigt hvad og hvordan man opnår det største salg. Mange af de bedste sælgere jeg har mødt igennem tiderne, har netop startet deres karriere med salg af typisk denne type produkter, netop fordi at det i høj grad handler 99% om dig som person om du får solgt noget eller ik. Det får dig til at arbejde kontruktivt med telemanuskript og hele tiden tilpasse din salgs-stil efter hvem man taler med. Du vil helt sikkert kunne få en positiv oplevelse med det, og det gode ved det, er at hvis man giver den gaz og er dygtig, bliver det hurtigt meget nemt at se på tallene og i sammenligning med ens andre kollegaer..dvs. du kan hurtigt få bekræftigelse på at det du gør er rigtigt! Det har selvfølgelig ik så meget at gøre med "face 2 face" salg og gøre, men det er vigtigt at starte med at lytte og tale..så falder det andet meget nemmere, når du ender i direktionsgangen med million-ordre om få år;-)

VH

Anders

( Salgs-konsulent med 10 års erfaring)

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:42

Learning bY doing:) Slet ikke dårligt Anders:) tror måske du har fat i den lange ende her. Jeg skal sku igang med at sælge aviser så:) Så har jeg os råd til at starte båden og bilen op :) Ej helt seriøst efter jeg læste dit indlæg er jeg blevet helt hooked på det. Det vil jeg skuda prøve. Virkelig få sat mine salgs skills på en prøve og få dem udviklet:-)

Tak anders!

Hellere fortryde noget jeg gjorde end noget jeg ikke gjorde:-)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)