Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradragsberettigede forsikringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg jar tegnet en sundhedsforsikring, ansvarsforsikring, arbejdsskadeforsikring. Samt sygedagpenge forsikring gennem det offentlige.
Deruden har jeg en privat heltidulykkesforsikring.

Mit spørgsmål er om de forsikringer er fradragsberettiget ?

Samt, om jeg er overflødigt forsikret ?

Jeg har et rengøringsfirma, kører i egen bil.

Hilsen Rie
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I personligvirksomhed er jeg ret sikker på du ikke kan trække sundhedsforsikring fra (det kan du for den arbejdsrelaterede del i selskaber) - Vent på andre, men jeg er ret sikker på det er korrekt

Sygedagpenge betalingen mener jeg lige så bestemt skal fradrages i den personlige selvangivelse som ligningsmæssigt fradrag for selvstændige - Der hvor du betaler kan givet fortælle dig om det er korrekt, så hør dem.

Heltids ulykke er privat og ikke fradrag

Arbejdsskade er ikke lovpligtig men må give fradrag -

Ansvarsforsikring - i det omfang den alene dækker dig når du er på arbejde ligeså - ikke hvis den dækker din fritid.

Begge er kloge at have og - umiddelbart synes jeg ikke du er overforsikret

vh JohnHannover

Ansvar og arbejdsskade kan du trække fra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Så som jeg forstår det; så kan jeg trække Sygedagpenge fra på min selvangivelse.?

Jeg betaler sundhedsforsikring og arbejdskade fra min private konto - er det ikke det nemmeste? og kan jeg også trække de 2 fra via selvangivelsen?

Ansvarsforsikringen dækker mig under mit arbejde, så den trækker jeg fra i firmaet. Er det korrekt?

Venlig hilsen Rie 

Tilmeldt 25. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rielauritsen:

Tak for svaret.

Så som jeg forstår det; så kan jeg trække Sygedagpenge fra på min selvangivelse.?

Jeg betaler sundhedsforsikring og arbejdskade fra min private konto - er det ikke det nemmeste? og kan jeg også trække de 2 fra via selvangivelsen?

Ansvarsforsikringen dækker mig under mit arbejde, så den trækker jeg fra i firmaet. Er det korrekt?

Venlig hilsen Rie 

Arbejdsskade for firmaet kan du trække fra i firmaet - Sundhedsforsikring for dig selv kan du trække fra hvis det er en delt der har en ren erhvervsdel og ren privat del - så kan erhvervsdelen trækkes fra med alt jeg husker - spørg forsikringen

Hvis ansvar alene dækker dig under arbejde for firmaet er det korrekt med fradrag under firma, men den må ikke dække privat så

Sygedagpenge kan jeg ikke i hovedet fradragsregel for - var det alm dagpenge var det a-kasse og privat indbetaling og dermed fradrag privat, men om indbetaling til sygedapenge ekstra er samme rubrik kan jeg ikke huske i hovedet desværre - der du indbetaler bør vide det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)