Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT af overskud af årsregnskab - HASTER

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg står i den situation at jeg sidste år d.01/05 opretteede et ApS og regnskabet gik fra d.01/05-2019 - 30/04-2020. Jeg troede grundet alt det corona værk her, at perioden var blevet udvidet/forlænget, men det har jeg lige fundet ud af, at det er den IKKE. 

Det betyder også, at de 200.000,- indestående jeg har, skal jeg betale firma skat af nu, ikke sandt? 
Problemet er, at disse pengene skulle være reinvesteret i varelageret! Men grundet corona har jeg ikke haft mulighed for, at købe et nyt parti varer hjem... 

Står jeg nu, og skal betale firma skat af disse 200.000 rækker egenkapitalen ikke til næste varerindkøb.. 

Jeg oprettede firmaet d.01/05-2019 og der overførte jeg selskabskapitalen på 40.000, men den første UDAD-gående transaktion (til fragt) blev lavet d. 27/05-2019.

Betyder det, at jeg kan gå ind på virk og ændre regnskabsperioden til d.27/05-2019 - 26/05-2020 i stedet, og så nå at redde min reinvestering? De 40.000 der blev smidt ind d.01/05 indgår vel ikke som sådan i regnskabet, og derfor tænkte jeg, at man godt kunne nå at ændre den? 

Håber virkelig på svar!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af overskuddet - ikke indestående. Det er uden betydning om du havde nået at købe varer ind, da varer jo er et aktiv som ikke vil påvirke resultatet negativt.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ErikVad:

Hej med jer. 

Jeg står i den situation at jeg sidste år d.01/05 opretteede et ApS og regnskabet gik fra d.01/05-2019 - 30/04-2020. Jeg troede grundet alt det corona værk her, at perioden var blevet udvidet/forlænget, men det har jeg lige fundet ud af, at det er den IKKE. 

Det betyder også, at de 200.000,- indestående jeg har, skal jeg betale firma skat af nu, ikke sandt? 
Problemet er, at disse pengene skulle være reinvesteret i varelageret! Men grundet corona har jeg ikke haft mulighed for, at købe et nyt parti varer hjem... 

Står jeg nu, og skal betale firma skat af disse 200.000 rækker egenkapitalen ikke til næste varerindkøb.. 

Jeg oprettede firmaet d.01/05-2019 og der overførte jeg selskabskapitalen på 40.000, men den første UDAD-gående transaktion (til fragt) blev lavet d. 27/05-2019.

Betyder det, at jeg kan gå ind på virk og ændre regnskabsperioden til d.27/05-2019 - 26/05-2020 i stedet, og så nå at redde min reinvestering? De 40.000 der blev smidt ind d.01/05 indgår vel ikke som sådan i regnskabet, og derfor tænkte jeg, at man godt kunne nå at ændre den? 

Håber virkelig på svar!

Koldt vand i blodet!

 

For det første; du roder rundt i begreberne! Så brug nu lidt penge på en revisor eller anden regnskabskyndig som kan hjælpe dig med fristerne for indberetning af hhv. regnskab og selskabsskat.

 

Har du eksempelvis selv været på selskabets tast-selv og set hvornår fristen for indberetning er?

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er vi ikke enige om (egenkapitalen er 40.000) at hvis jeg havde købt varer ind for 160.000,- så havde der jo intet overskud været, så skulle jeg jo intet betale i skat + jeg havde et nyt varelager. Nu har jeg 200.000 (160.000 udover mit indskudte kapitale) som der skal betales skat af? :) 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
Det betyder også, at de 200.000,- indestående jeg har, skal jeg betale firma skat af nu, ikke sandt? 

Problemet er, at disse pengene skulle være reinvesteret i varelageret! Men grundet corona har jeg ikke haft mulighed for, at købe et nyt parti varer hjem..

Din skat bliver jo ikke mindre af at du køber til varelager. Det er en balancepostering og du bliver jo hverken mere rig eller fattig ved at købe til lager. Nu har du bare flere varer og færre kontanter.

Du kan i princippet godt nå at ændre dit regnskabsår. Det skal gøres senest 5 måneder inden omlægningsperiodens udløb. Det kræver en ændring af vedtægterne og dermed en generalforsamling i dit selskab.

De 40000 indgår i høj grad som en del af dit regnskab. Husk at du betaler ikke skat af hvad der står på din bankkonto men af dit overskud. 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det burde man måske have gjort - set i bakspejlet. 

Ja, jeg skal først indberette den til januar 2021, men perioden er jo stadig fra d.01/05-2019 -> 30/04-2020 det vil vel sige, at det indestående jeg havde på kontoen pr. 30/04-2020 er det beløb, jeg skal betale selskabsskat af, ikke sandt?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
Men er vi ikke enige om (egenkapitalen er 40.000) at hvis jeg havde købt varer ind for 160.000,- så havde der jo intet overskud været, så skulle jeg jo intet betale i skat + jeg havde et nyt varelager. Nu har jeg 200.000 (160.000 udover mit indskudte kapitale) som der skal betales skat af? :) 

Nej, som sagt er varer et aktiv som ikke påvirker overskuddet.

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil i teorien sige... HVIS jeg havde reinvesteret disse 160.000 jeg havde i overskud, på nyt varerlager, så skulle jeg stadig betale selskabsskatten? 

Hvis jeg så havde investeret alle 200.000 i varerlageret havde jeg jo ikke engang penge til, at betale skatten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ErikVad:
Så det vil i teorien sige... HVIS jeg havde reinvesteret disse 160.000 jeg havde i overskud, på nyt varerlager, så skulle jeg stadig betale selskabsskatten? 

JA.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Så det vil i teorien sige... HVIS jeg havde reinvesteret disse 160.000 jeg havde i overskud, på nyt varerlager, så skulle jeg stadig betale selskabsskatten? 

Hvis jeg så havde investeret alle 200.000 i varerlageret havde jeg jo ikke engang penge til, at betale skatten

Du er nødt til at indse dine egne begrænsninger og bruge dine kræfter der du er bedst. Du mangler rigtig megen regnskabsforståelse

Varelager der IKKE er solgt - har den værdi som varen du købte og giver derfor ikke fradrag - Kun når en vare er solgt, er den en udgift ved købet

Ganske som du ikke kan købe guld for 160.000 kan du ikke købe andre ting som varer

Overvej letlæst e-bog eller paperback om regnskab inkl afsnit om netop det https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Jeg tror, ud fra dine indlæg, at du vil spare penge ved at bruge penge på hjælp til regnskab

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)