Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen erhvervsbank konto muligt - Bank N26 eller andre udenlandske banker?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ny ejer af et IVS og det ved jeg er rigtig skidt, men det stopper ikke der, jeg har virksomhed i DK men bor i Sverige...men det stopper hellere ikke der.. Virksomheden jeg har overtaget har haft et lille underskud... så de danske banker finder flere muligheder for at afvise mig som kunde.

Jeg vil høre om der er nogen der kender udenlandske banker såsom N26 m.fl. som man kan bruge som NemKonto og som man kan bruge til at modtage indbetalinger på faktura som man sender ud?

Jeg er ved at være godt frustreret over at banker bare kan afvise kunder "uden grund"  og det føles som om at bankerne presser kunderne til at finde en måske ulovlig løsning... Det værste er at så snart jeg beder dem om at skrive til mig, hvorfor de afviser mig så vil de hellere ikke det, hvilket får mig til at tro at de ikke har ren mel i posen.... Er her en bank mand der kan kaste lys på det og hvad jeg evt. kan gøre?

Det skal siges at jeg siden januar 2020 har prøvet af få et erhvervskonto og kontaktet utallige banker.

TIL BANKERNE: JEG HAR EN LOVLIG FORRETING SOM JEG ØNSKER AT FORTSÆTTE PÅ LOVLIGVIS, HVOR JEG KAN SENDE FAKTURA UD TIL MINE KUNDER OG DE KAN BETALE MIN REGNING. HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?

  

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver umuligt at få et konto i DK, når du bor i Sverige, lige som omvendt.

Tag fat i Danske Bank Sverige, ansøg der,  tilknyt efterfølgende en cross border konto for DK.

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har flere private danske banker bla. Danske Bank men de vil ikke lave en erhvervskonto til mig  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

N 26 og revolut f.eks kan ikke tilknyttes som CVR konto hvis du er et selskab - revolut kan knytte til selvstændig freelancer. Alle svenske banker kan som udgangspunkt knytte en erhvervskonto til danske nemKonto og vil være det absolut nærmeste svar i din situation - 

De har rent mel i posen i den forstand, at de ikke har nogen som helst pligt til at tage erhvervskunder og heller ikke pligt til skriftlig redegørelse for hvorfor, ud over som du siger, måske henvise til underskuddet eller andet. Specielt hvis det er et IVS du har overtaget vil det være kæmpe op af bakke - da rigtigt mange af disse forventes at forsvinde og dermed kun giver arbejde og risiko. Mange banker takker i dag nej til at forsætte IVS med ny ejer feks - hvis ikke den ny ejer er en god personlig kunde i forvejen i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Jeg har en svensk erhvervskonto i Svensk bank, men firma i DK og Sverige er total adskilt.

Er det "lovligt" at modtage indbetalinger til den dansk del i den svenske konto og vil det ikke give en masse bøvl?

Jeg har i øvrigt søgt om kompensationspakke og kan hellere ej modtage den, da jeg ikke har en NemKonto!

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Gr8:

eg har en svensk erhvervskonto i Svensk bank, men firma i DK og Sverige er total adskilt.

1

Er det "lovligt" at modtage indbetalinger til den dansk del i den svenske konto og vil det ikke give en masse bøvl?

2

Jeg har i øvrigt søgt om kompensationspakke og kan hellere ej modtage den, da jeg ikke har en NemKonto!

1

Du må have en særskilt ny svensk erhverskonto i S med mindre det er samme CVR nummer du har i den nuværende svenske. Den ny skal så bare tilknyttes dansk Nemkonto for dit danske CVR som kontoen skal tilhøre - det kan alle svenske banker gøre

2

I princip har det offentlige en pligt til at søge at finde anden betalingsmulighed hvor det måtte være lovligt, men det ville jo være et ulovligt aktionærlån hvis de udbetalte det til en personlig konto og det er et selskab du skal have kompensation i. Samme med moms   der heller ikke kan komme retur - så jeg tror det er langt lettest trods alt at få ny konto i den bank du har i S og få den tilknyttet dansk Nemkonto. 
Var det personlig virksomhed så kunne du måske - med en masse besvær, får dem til at udbetale til en personlig konto - da de skal søge de muligheder der er normalt, men jeg tror det er meget svært i praksis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)