Mig og en ven går med tanken om at starte enkeltmands virksomhed. Vi er begge 14 år og tænker at det er min ven der skal stå som ejer da vi ikke ville kunne have penge nok til at starte APS. Vi tænker noget special rengøring/ejendomsservice som bl.a (Havearbejde, fliserens, div. rengøring, Vinduespolering) Vi er allerede igang, men ikke som officielt firma, men vi arbejde privat og tjener penge på det lige nu. Vi har udstyr for ca. 10.000kr + 2 cykeltrailere til at transportere vores udstyr? + en hjemmeside. Hvad ville fordelene være ved at starte en enkeltmandsvirksomhed? hvad er ulemperne? Ville det være dumt eller smart? Ville det overhovedet være muligt? OBS! Vi har en kundekreds på ca. 20 personer |
luca5726:Hvad ville fordelene være ved at starte en enkeltmandsvirksomhed? hvad er ulemperne? Ville det være dumt eller smart? Ville det overhovedet være muligt?
OBS! Vi har en kundekreds på ca. 20 personer
Den af jer der skulle have CVR ville skulle søge dispensation i famlieretshuset og forældre skrive under på at de tager ansvaret. Det er noget der taget tid og jo lægger ansvar på forældre, og den der har CVR har så pligten i forhold til regnskab og skat og kan ikke bare lige give halvdelen til den anden
I må jo gerne lave havearbejde og lignende med jeres CPR numre (der kan være maskine I ikke må betjene grundet alder) og de som betaler jer man sagtens gøre det som honorar til jer hver i sær og i kan let dele
Jeg synes det er fedt at I har 20 kunder og kan ikke se god grund til at søge at den ENE af jer skal igennem alt det med dispensation - forældreansvar - regnskab og besvær med skattedeling, når I gerne må gøre den type som CPR personer.
OM udstyr kunne trækkes lidt hurtigere fra i CVR - måske men næppe rent faktisk - Det som KUN bruges til jeres havearbejde kan I langt hen få fradrag for - og cykel trailere ville måske/måske ikke give hurtigere fradrag i CVR men jo så tilhøre det CVR
Jeg forestiller mig ikke I kommer over 50 t om året hver i sær - hvor moms så kunne være problem og kræve CVR
Jeg ville gøre det i hver jeres CPR - vent på andre med andre tanker
vh John Hannover