Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed med båd service

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lige et spørgsmål, jeg har i længere tid gået og tænkt på at jeg godt vil starte en virksomhed som omhandler service og bådpleje. Da jeg selv har haft båd de sidste 10 år. Og har fundet ud af rundt omkring at folk sys der er mangel på folk inden for dette og da jeg selv sys det er sjovt at arbejde med. 
men hvordan gør jeg hvis jeg ikke vil starte ud med det på fuld tid fra start og bibeholde mit faste arbejde i en periode? 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:55

Hvad vil du udbyde? Kan være jeg er din første kunde :)

Fra Varde
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 636
Fra  Computernørden Skrevet kl. 09:22

Kompagnistræde:

Tilgiv mig, men hvorfor vil du blive kunde hos en virksomhed, mens du ikke ved hvad virksomheden udbyder?

Albert

Albert van Harten, Etisk hacker og programmør
Specialer: WordPress/WooCommerce, Prestashop/Thirty Bees
Erfaringsområder:
Programmering: PHP7/8, MySQL/MariaDB, CSS3, HTML5, JavaScript/jQuery, Java (Android)
Hacking: Prævention mod XSS, CRSF, SQL Injection, Phishing, Malware

Ejer og indehaver af Computernørden - https://computernoerden.dk | https://kairosplanner.com
Ejer og udvikler hos TimeLeft ApS - https://timeleft.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 7. Jul 07
Indlæg ialt: 2006
Skrevet kl. 09:26

tiger8766:

Hej lige et spørgsmål, jeg har i længere tid gået og tænkt på at jeg godt vil starte en virksomhed som omhandler service og bådpleje. Da jeg selv har haft båd de sidste 10 år. Og har fundet ud af rundt omkring at folk sys der er mangel på folk inden for dette og da jeg selv sys det er sjovt at arbejde med. 
men hvordan gør jeg hvis jeg ikke vil starte ud med det på fuld tid fra start og bibeholde mit faste arbejde i en periode? 

Det er nu nemt nok at finde virksomheder som laver bådpleje, foliering, reparationer etc. på både. Det er knap så nemt for en fattigrøv som mig, der kun har en beskeden båd, men gerne ville give lidt for f.eks. polering, bundmaling etc., uden at skulle finde 10,15,20.000 kr. til det (for en 21 fods båd😒) Det er nok bare priserne, og skal ikke gøre mig til dommer over om det er dyrt eller ej - men det er mit indtryk at hvis marine eller båd indgår i firma/produktnavnet, er priserne skruet virkelig i vejret. Så her kan du nok differentiere dig.

Der er ikke noget til hinder for at køre din virksomhed sideløbende med din ansættelse, sådan starter mange op. Der kan dog være klausuler om det i din ansættelseskontrakt. Jeg har dog aldrig selv oplevet det. Det ville ligeledes være rart, hvis man skulle bestille en til arbejde på båden, at det ikke nødvendigvis skal foregå imellem kl. 8 & 16. 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:29
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:

Kompagnistræde:

Tilgiv mig, men hvorfor vil du blive kunde hos en virksomhed, mens du ikke ved hvad virksomheden udbyder?

Albert

”kan være”

Fra Brørup
Tilmeldt 7. Jul 07
Indlæg ialt: 2006
Skrevet kl. 09:30

tiger8766:

Du starter i udgangspunktet bare op, når du har hvad du skal bruge, for at kunne udbyde de ønskede services. F.eks. værktøj, materialer (kan købes til opgaven), en fordel med en hjemmeside, regnskabsprogram og forsikringer (Så du ikke går fra hus og hjem, hvis du kommer til at lave en skade på en båd)

Fra Varde
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 636
Fra  Computernørden Skrevet kl. 09:40

Jeg beklager! Jeg læste det forkert :)

Undskyld!

Albert van Harten, Etisk hacker og programmør
Specialer: WordPress/WooCommerce, Prestashop/Thirty Bees
Erfaringsområder:
Programmering: PHP7/8, MySQL/MariaDB, CSS3, HTML5, JavaScript/jQuery, Java (Android)
Hacking: Prævention mod XSS, CRSF, SQL Injection, Phishing, Malware

Ejer og indehaver af Computernørden - https://computernoerden.dk | https://kairosplanner.com
Ejer og udvikler hos TimeLeft ApS - https://timeleft.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1726
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

Mickey:

Det er nu nemt nok at finde virksomheder som laver bådpleje, foliering, reparationer etc. på både. Det er knap så nemt for en fattigrøv som mig, der kun har en beskeden båd, men gerne ville give lidt for f.eks. polering, bundmaling etc., uden at skulle finde 10,15,20.000 kr. til det (for en 21 fods båd😒) Det er nok bare priserne, og skal ikke gøre mig til dommer over om det er dyrt eller ej - men det er mit indtryk at hvis marine eller båd indgår i firma/produktnavnet, er priserne skruet virkelig i vejret. Så her kan du nok differentiere dig.

Der er ikke noget til hinder for at køre din virksomhed sideløbende med din ansættelse, sådan starter mange op. Der kan dog være klausuler om det i din ansættelseskontrakt. Jeg har dog aldrig selv oplevet det. Det ville ligeledes være rart, hvis man skulle bestille en til arbejde på båden, at det ikke nødvendigvis skal foregå imellem kl. 8 & 16. 

Nu ved jeg ikke om det er speciellt skruet op i forhold til håndværkspriser I Danmark, men vi lider jo meget under meget høje skatter som driver priserne op, og så er bådområdet om noget sæsonarbejde, men der kunne givet laves noget formuftigt hvis man brugte ting fra møbelindustrien som eksempelvis en Fladder type sliber til bundmaling.

Det er tidskrævende arbejde at få en båd klar, og det reflektrer priserne vel. At håndslibe bunden med 100 grit sandpapir tager tid og er ikke særlig sjovt arbejde efter min mening. 

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:19

Planen er at jeg vil tilbyde, 

ting såsom polering af både, service på motore og mindre rep af dem. 
eftermontering af udstyr. samt service på oliefyr + montering. 
er selv uddannet lastvognsmekaniker 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere